Hewlett-Packard persbericht

HP MAAKT ZIJN PRINTERS
EURO-PROOF

Amstelveen, 28 december 1998 - Hewlett-Packard levert als eerste nieuwe printers met het Euro-symbool als standaard voorgeïnstalleerd karakter. Maar ook bestaande HP-printers zijn snel Euro-proof. HP levert hiervoor eenvoudig te installeren software- en hardwareopties.

Al in oktober leverde HP de eerste HP Color LaserJet 4500 en 8500 printers, de HP LaserJet 8100 printer en HP Mopier 320 met het Euro-symbool als standaard in de geïnstalleerde lettertypes. De HP 2000C en 2500C beschikken (in Windows-omgevingen) ook al over de Euro-printmogelijkheid. Dit dankzij de opname van het Euro-symbool in de HP FontSmart-lettertypereeks. HP DeskJet printers en HP OfficeJet All-in-Ones kunnen het Euro-symbool afdrukken, natuurlijk mits de Windows-applicatie het karakter kent.

Oudere HP LaserJet-printers zijn door middel van een eenvoudige software- of hardware-upgrade Euro-compliant te maken. HP levert daarvoor twee nieuwe, schaalbare monospace TrueType-fonts: EuroSign. De fonts zijn door HP ontwikkeld voor gebruik met Windows-applicaties, maar zijn ook bruikbaar in DOS-, UNIX- en verschillende andere niet Windows-applicaties. De verschillende HP-fonts zijn beschikbaar op https://www.hp.com.

Naast de Euro-upgrades werkt HP aan Euro-oplossingen voor verschillende printtoepassingen, zoals elektronische formulieren, barcode-fonts, secure magnetic ink character recognition (MICR) cheque-afdrukken en standaardfonts. HP's JetCAPS consultancy-organisatie verzorgt print-oplossing voor deze en andere ERP-toepassingen.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatietechnologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Microsoft, Microsoft Windows en Windos NT zijn in de Verenigde Staten geregistreerde handelsmerken van Microsoft Corporation. TrueType is een geregistreerd Amerikaans handelsmerk van Apple Computer, Inc.
MS-DOS is een geregistreerd Amerikaans handelsmerk van Microsoft Corporation.
UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group.

Deel: ' HP maakt printers Euro-proof '