HP NEEMT BELANG IN SOFTWARE.COM

InterMail van Software.com en HP Smart Internet Messaging Solution worden geïntegreerd tot één oplossing voor massaal elektronisch berichtenverkeer.

Amstelveen, 5 mei 1999 - Hewlett-Packard en Software.com hebben een strategische alliantie gesloten. De bedrijven gaan nauw samenwerken aan een totaaloplossing waarmee Internet Service Providers (ISP's) omvangrijke systemen voor elektronisch berichtenverkeer kunnen realiseren. Daartoe zal de reeks producten InterMail van Software.com worden geïntegreerd met HP's Smart Internet Messaging Solution. Als onderdeel van de overeenkomst neemt HP een financieel belang in Software.com

Eén van de belangrijkste factoren waarmee ISP's zich kunnen onderscheiden van de concurrentie, is het bieden van geavanceerde e-mailfacilteiten met uitgebreide faciliteiten en diensten waarmee miljoenen abonnees snel en betrouwbaar kunnen worden bediend. De nieuwe oplossing van HP en Software.com biedt daarvoor alle mogelijkheden en kan naadloos worden geïntegreerd met andere Internetfaciliteiten van HP, zoals de Smart Internet service-management technologie, Smart Internet Usage, Smart Internet Assurance en de HP OpenView enterprise management producten. De nieuwe Smart Internet Messaging Solution wordt ondersteund door het internationale HP Messaging Project Center en de HP Consulting Project Management experts.
Software.com is in 1993 opgericht en heeft licenties uitgegeven voor meer dan 37 miljoen e-mail accounts. Het bedrijf is daarmee marktleider op het gebied van e-mail oplossingen voor ISP's. Tot de klantenkring behoren de grootste service providers van de wereld, waaronder @Home Network, AT&T WorldNet Service, Excite, Inc., Virgin.net (UK), Telepac uit Portugal, Hongkong Telecom en Pacific Internet.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Deel: ' HP neemt belang in Software.com '