Hewlett-Packard persbericht

Press Archive
Press Contacts

HP NETSERVER E55, INSTAPMODEL SERVER VOOR MKB

Amstelveen, 3 november 1999 Hewlett-Packard introduceert vandaag de HP NetServer E55, een 1-way Intel-server voor het MKB. Met dit nieuwe instapmodel server zetten gebruikers zakelijke netwerken op voor niet meer dan de kosten van een zakelijke PC.

De HP NetServer E55 is een krachtige server met uitgebreide basisfunctionaliteiten, zonder onnodige opties en uitbreidingsmogelijkheden. De toevoeging van deze nieuwe server completeert de reeks Intel-gebaseerde HP-servers.

De HP NetServer E55 is voorzien van een Intel Pentium II 450 MHz processor en een 9 GB harde schijf. Het is een ideale server voor middelgrote en kleine bedrijven of werkgroepen waar medewerkers printers, bestanden, applicaties of Internet-toegang delen. De hoge beschikbaarheid in combinatie met HP's bekende service en ondersteuning maken het systeem tot een betrouwbare netwerkoplossing voor de bedrijfsvoering en groei van kleine tot middelgrote bedrijven.

Het instapmodel is afgeleid van de HP NetServer E60, een uitbreidbare, betrouwbare server voor groeiende bedrijven. De HP NetServer E55 heeft een geheugencapaciteit van 1 GB (64 MB standaard), een 9 GB SCSI harde schijf, een 10/100TX netwerkinterface kaart en een geïntegreerde twee-kanaals SCSI-controller.

De HP NetServer E55 is vanaf medio november beschikbaar.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

HP Bottom Banner