Hewlett-Packard persbericht

HP NETSERVERS MET PENTIUM II XEON PROCESSOR

Amstelveen, 12 januari 1999 - Hewlett-Packard gaat zijn HP NetServer LH 4/4r en LXr 8000 systemen uitrusten met Intel's nieuwste 450 MHz Pentium II Xeon processor.

De integratie van deze processor in de HP NetServer-productlijn, maakt de servers nog beter geschikt voor de meest veeleisende toepassingen. Gedetailleerde informatie over prijzen, specifieke beschikbaarheid en upgrade-informatie is beschikbaar op www.hp.com/go/netserver.

De HP NetServer LXr 8000 met de 450 MHz Pentium II Xeon is het snelste vierweg-systeem op de markt. Dit blijkt uit recente benchmarks. Een systeem met vier van deze processors (in de versie met 2 MB Level 2 cache) haalde de hoogste TPC-C score tot nu toe. In de benchmark verwerkte de server 23.143 transacties per minuut (tpmC) met Windows NT en Microsoft SQL Server 7.0 (beide in de Enterprise Edition).

De nieuwe benchmarkresultaten liggen meer dan 13 procent hoger dan HP's vorige record. Meer informatie over de prestaties van de HP NetServer-systemen is te vinden op
www.hp.com/go/netserver/techlib/perfbriefs.

De familie HP NetServer-systemen bestaat uit twee lijnen PC-servers. De HP NetServer E-serie is de eerste lijn servers speciaal voor zelfondersteunende werk-groepen en omgevingen met weinig of geen MIS-ondersteuning. De L-serie NetServers zijn ontworpen als afdelings-, werkgroep- en bedrijfsapplicatieservers. Alle HP NetServers zijn standaard uitgerust met HP TopTools beheersoftware en het HP Navigator-pakket voor het eenvoudig configureren, installeren en beheren van HP NetServer-systemen. De HP NetServer L-serie is bovendien uitgerust met ManageX/SE voor NOS- en applicatiebeheer

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' HP netservers met Pentium II Xeon processor '