99118

HP SURESTORE E PRODUCTSERIE EN HP EQUATION ARCHITECTUUR NIEUWE KIJK OP BEDRIJFSOPSLAG

Amstelveen, 5 mei 1999 - Hewlett-Packard introduceert vandaag de HP Equation opslagarchitectuur met het SureStore E bedrijfsopslagsysteem als basis. Hiermee komt HP tegemoet aan de steeds groeiende vraag naar gebruiksklare opslagsystemen die makkelijk inzetbaar, 24 uur per dag beschikbaar, flexibel uitbreidbaar en centraal bestuurbaar zijn. Het is geschikt voor alle gangbare platforms en ondersteunt E-services.

De HP Equation architectuur bestaat zowel uit elementen van HP als van andere bedrijven. Gebruikers zijn hierdoor niet meer gebonden aan één leverancier en zijn vrij in hun keuze van besturingssysteem, server en opslag-subsystemen. De basis van de HP Equation architectuur wordt gevormd door de HP SureStore E producten. Deze bevatten, naast bestaande HP-oplossingen voor opslag, een scala aan nieuwe producten die geoptimaliseerd zijn voor de opslag in bedrijfsomgevingen en in 'storage area networks' (SAN's). Alle producten zijn geschikt voor multi-platform omgevingen. Het systeem omvat een volledig assortiment schijf- en tape-opslagapparatuur, besturings- en controle-software, SAN-onderdelen en specifieke advies- en ondersteuningsdiensten op het gebied van gegevensopslag.

De HP Equation architectuur en de HP SureStore E producten zijn ontworpen voor alle gangbare besturingssystemen en bestaan uit de volgende vijf onderdelen:

* HP SureDesign - een serie high-availability opslagoplossingen voor gegevensherstel na uitval van computers, server-consolidatie, data sharing en on-line backup-mogelijkheden.

* HP SureSpan - een serie Fibre Channel netwerkproducten, waaronder hubs, schakelkasten en SCSI-bruggen.

* HP SureSoft - een serie besturingsproducten voor zowel conventionele opslag als voor voor SAN-omgevingen. De software voorziet in gecentraliseerd gegevens- en bronnenbeheer, waaronder bewaking en registratie van voor het Web gebruikte apparatuur, data-spiegeling voor het delen van gegevens door verschillende applicaties en voor on-line backups, het kopiëren van gegevens tot afstanden van 43 kilometer bij computer-uitval en voor gegevensoverdracht tussen Unix-, Windows NT- en mainframe-omgevingen.
* HP SureGear - de bekroonde serie schijf- en tape-opslagsystemen van HP voor middelgrote tot zeer grote bedrijven. HP levert een ruim scala aan ESCON, Fibre Channel en SCSI Raid-systemen, schijf-subsystemen en tape-configuraties, zodat gebruikers hun gecentraliseerde of modulaire opslagoplossingen aan de wensen en het budget kunnen aanpassen.
* HP SureGuide - een recent ontwikkelde serie producten voor consulting, verkoop en ondersteuning om gebruikers te helpen bij ontwerp, implementatie, fijnregeling en bedrijfskritische besturing van direct-connect of SAN-systemen.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Deel: ' HP Nieuwe kijk op bedrijfsopslag '