Hewlett-Packard persbericht

HP OMNIBOOKS MET NIEUWE MOBIELE PENTIUM III PROCESSOR

Amstelveen, 28 oktober 1999 - De HP OmniBook 4150 notebook PC en de licht-gewicht HP OmniBook 900 notebook PC worden geleverd met de nieuwste mobiele Intel Pentium III processors, die eerder deze week zijn geïntroduceerd. Daarnaast zijn de HP OmniBook 4150 en 900 notebook PC's ook verkrijgbaar met de ATT RAGE Mobility grafische versneller en een accu voor vier uur stroom zonder opladen.

Intels nieuwe mobiele Pentium III architectuur maakt computers sneller en efficiënter, biedt betere audio- en videoprestaties en snellere, efficiëntere toegang tot het geheugen. Verbeteringen in accutechnologie en de nieuwe HP-software voor stroombeheer zorgen ervoor dat de accus van de HP OmniBook notebook PCs aanzienlijk langer meegaan. De accu van de HP OmniBook 4150 notebook PC hoeft nu pas na vier in plaats van tweeënhalf uur te worden opgeladen. De ATI RAGE Mobility grafische versneller biedt HP OmniBook notebook PCs meer videoresolutie en kleurendiepte en superieure prestaties op het gebied van DVD-playback. De 3-D hardwareversneller maakt de notebooks uitstekend geschikt voor het spelen van spellen of het draaien van 3-D CAD/CAM-applicaties.

HP OmniBook 4150 notebook PC
De HP OmniBook 4150 notebook PC biedt mobiele professionals de ideale mix van kracht en draagbaarheid. Zijn high-performance eigenschappen maken het apparaat tot een uitstekend hulpmiddel bij presentaties. De docking-oplossingen en accessoires die compatibel zijn met de HP OmniBook 900,

serie zorgen ervoor dat de HP OmniBook 4150 notebook PC naadloos in kantooromgevingen integreert. De nieuwe configuraties van de HP OmniBook 4150 notebook PC:

Intel Pentium III 450 MHz of 500 MHz processor;

12 GB harde schijf;

64 MB SDRAM;

ATI RAGE Mobility grafische versneller;

14,1 inch XGA TFT scherm;

4X DVD-ROM drive.

HP OmniBook 900 notebook PC
De HP OmniBook 900 notebook PC is, met minder dan twee kilo, de lichtste OmniBook notebook PC die momenteel verkrijgbaar is. Dit high-performance systeem biedt gebruikers maximale draagbaarheid zonder dat dit ten koste van de functionaliteit gaat. De nieuwe configuratie bestaat uit:

Intel Pentium III 450 MHz processor

6 GB harde schijf

64 MB SDRAM

ATI RAGE Mobility grafische versneller

12,1 inch SVGA TFT scherm

Met een externe bay heeft de gebruiker ook toegang tot alle mogelijkheden van de HP OmniBook 4150 serie, waaronder diskettes, CD-ROMs, DVDs en LS-120 drives, en tot een tweede harde schijf.

De HP OmniBook 4150 en 900 notebook PCs verlagen de totale eigendomskosten van notebooks door standaard oplossingen te gebruiken, zoals een vast software-image voor beide productlijnen. Daarnaast hebben de HP OmniBook notebook PCs het certificaat Microsoft Windows 2000 ready, wat gebruikers verzekert van een soepele overgang naar de volgende versie van Windows NT. Meer informatie over HP Omnibook notebook PCs is te vinden op https://www.hp.com/omnibook .

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Pentium is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Intel Corporation Microsoft, Windows en Windows NT zijn in de Verenigde Staten geregistreerde handelsmerken van Microsoft Corporation. ATI RAGE Mobility is een handelsmerk van ATI Technologies Inc.

Deel: ' HP Omnibooks met nieuwe mobiele Pentium III processor '