HP OPENMAIL 6.0 BESTE LINUX-PRODUCT

Amstelveen, 19 augustus 1999 - De 10.000 aanwezigen op de Linux World Conference en Expo in San Jose, Californië, hebben OpenMail 6.0, de oplossing van Hewlett-Packard voor berichten verkeer en samenwerking binnen organisaties, onderscheiden met de titel "Top Product - Best of Show". HP ontving de onderscheiding vorige week tijdens een korte plechtigheid in het San Jose Convention Center.

HP kondigde op 2 augustus aan dat OpenMail 6.0 het Linux besturingssysteem gaat ondersteunen. De uitgebreide functionaliteit en e-services mogelijkheden zijn hiermee ook binnen handbereik gekomen van de groeiende groep Linux-gebaseerde organisaties. Verder is het een betaalbaar alternatief voor andere zakelijke oplossingen naast berichtenverkeer. OpenMail voor Linux komt in september beschikbaar. Een gratis beta-versie is nu al beschikbaar op http://www.hp.com/go/openmail.

De Linux-editie van OpenMail ondersteunt de standaarden voor Internet e-mail en biedt uitgebreide ondersteuning van Microsoft Outlook. Als enige niet-Microsoft server biedt OpenMail ook volledige ondersteuning van de uitgebreide functionaliteit van Microsoft Outlook op het gebied van wide-area en kalendertoegang. HP demonstreerde de flexibele Web-gebaseerde technologie met succes tijdens het Wereldkampioenschap voetbal 1998. Een OpenMail-server verzorgde daar voor duizenden journalisten en officials de communicatie over het 'wide-area' intranet.

HP is sponsor en lid van Linux International, een non-profit organisatie die zich inzet voor de voortdurende open-source ontwikkeling van Linux. HP levert Linux-oplossingen en open-source oplossingen voor Web-, e-mail- en netwerkservers. HP verwacht een groeiende vraag naar alternatieve systeemoplossingen en wil bijdragen aan de ontwikkeling op dit gebied. Onder andere door ondersteuning van de open-source gemeenschap en uitstekende Linux hardwareoplossingen in de vorm van de HP NetServer lijn op Intel-gebaseerde servers.

HP heeft wereldwijd alle Fortune 500 telecommunicatiebedrijven van communicatie IT infrastructuur voorzien. HP en zijn partners leveren beheer, netwerkintelligentie, billing en customer-care oplossingen voor UNIX en Windows NT systemen. Zo kunnen dienstverleners overstappen van een bedrijfsmodel waarbij het netwerk centraal staat,
naar een model waarbij de klant centraal staat.

Meer informatie en een online media kit zijn te vinden op http://www.hp.com/telecom.

Meer informatie over HP OpenMail is te vinden op

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test- en meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Microsoft Windows is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Microsoft is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group.

Windows NT is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

Deel: ' HP Openmail 6.0 beste Linux-product '