Hewlett-Packard persbericht

HP OPENMAIL UITBLINKER WAT BETREFT BETROUWBAARHEID EN FUNCTIONALITEIT

Amstelveen, 28 december 1998 - HP OpenMail blinkt uit wat betreft betrouwbaarheid, schaalbaarheid en algehele functionaliteit. Ook de technische ondersteuning en service staat op een bijzonder hoog niveau. Dat wijst onderzoek van onafhankelijk consultancy- en marktonderzoeksbureau CNI uit. CNI baseerde zijn conclusies op een onderzoek onder beheerders van OpenMail-omgevingen. HP OpenMail is Hewlett-Packard's complete infrastructuur voor berichtenverkeer voor UNIX-besturingssystemen.

CNI deelde de resultaten van het onderzoek in vijf categorieën: prestaties, schaalbaarheid, message queuing en cost of ownership. De prestaties van HP OpenMail liggen volgens CNI 'aanzienlijk hoger' dan die van andere systemen. HP OpenMail-servers verwerken circa 20.000 berichten per uur. Wat schaalbaarheid betreft: de grootste HP OpenMail-server ondersteunt gemiddeld 8000 gebruikers (met een maximum van 20.000), waarbij de beheerders gemiddeld circa 1700 gebruikers ondersteunen.

HP OpenMail wordt in bijna alle gevallen gebruikt als een bedrijfskritisch systeem voor berichtenverkeer. Dat kan dankzij HP OpenMail's grote betrouwbaarheid. Zo'n 83 procent van de ondervraagde bedrijven gebruikt HP OpenMail dan ook om berichten van en naar applicaties te sturen. De kosten blijven daarbij laag. Het onderzoek wees uit dat HP OpenMail per gebruiker, per maand circa 3 dollar kost.

De resultaten van het CNI-onderzoek zijn terug te vinden op https://www.cnilive.com/impact/specials/openmail/.

OpenMail is Hewlett-Packard's UNIX-totaaloplossing voor berichtenverkeer binnen grote ondernemingen. HP OpenMail vormt een technologische basis voor een intranet en kan bogen op een installed base van circa acht miljoen systemen. HP OpenMail is er in varianten voor UNIX-systemen van HP, IBM en Sun.

Informatie over HP OpenMail is te vinden op

Hewlett-Packard is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld. HP is toonaangevend op het gebied van computersystemen, personal computers en printers, Internet- en intranetoplossingen, communicatie-, test- en meetapparatuur en medische en analytische informatiesystemen. Naast hard- en software levert HP een compleet aanbod IT-services voor middelgrote tot multinationale ondernemingen uit alle sectoren. Wereldwijd bedraagt het aantal medewerkers 124.600. HP realiseerde in 1998 een omzet van 47,1 miljard US dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group.

Deel: ' HP OpenMail uitblinker in betrouwbaarheid en functionaliteit '