HP PRAESIDIUM SPEEDCARD VERSNELT VEILIG INTERNET-VERKEER

Amstelveen, 5 augustus - Hewlett-Packard brengt de HP Praesidium Speedcard, waarmee Web-servers sneller verbindingen kunnen leggen die beveiligd zijn via de 'secure socket layer' (SSL). Installatie van één of meer SpeedCards maakt low-end servers direct geschikt voor beveiligde on-line oplossingen zoals Internet-banking, e-commerce en Web-hosting.

SSL is de 'de facto' standaard voor het tot stand brengen van veilige verbindingen tussen browser en Web-server. Het SSL-protocol vergt echter veel rekentijd, waardoor systemen ernstig vertragen en verbindingen moeilijk of zelfs niet tot stand komen. De HP Praesidium SpeedCard neemt de cryptografische bewerkingen voor zijn rekening, zodat de server zonder prestatieverlies tot 12.000 verbindingen per minuut kan uitvoeren.

De SpeedCard werkt transparant met HP Praesidium VirtualVault, het meest betrouwbare Web-serverplatform voor Internet banking. Bovendien werkt de SpeedCard naadloos met Netscape Enterprise Server, waardoor het insteken van de kaart geen modificaties vereist van de Web-sites die door de server worden beheerd.

Kern van de SpeedCard is FastMAP van Rainbow Technologies, de snelste crypto-grafische engine die er bestaat. De SpeedCard is nu al beschikbaar voor de HP 9000 Enterprise Servers A- en R-klasse die veel wordt gebruikt door Internet Service Providers, en tevens de D-, K-, en V-klasse. In het najaar zal hier de N-klasse Enterprise Server bijkomen.

HP's Internet Security Division
HP's Internet Security Division levert multiplatform enterprise beveiligingssoftware die intranetten en extranetten geschikt maken voor veilig elektronisch zaken doen. Het Praesidium productportfolio bevat onder andere het VirtualVault Web-server platform, DomainGuard Access, DomainGuard Rules, Authorization Server, Extranet VPN en e-Firewall. Meer informatie over de beveiligingsproducten en -diensten van HP is te vinden op www.hp.com/security.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Deel: ' HP Praesidium Speedcard versnelt veilig Internet-verkeer '