Hewlett-Packard persbericht

HP'S ACCESS7-SYSTEEM VERBETERT NETWERKBEHEER BRITSE GSM-PROVIDER ORANGE

Network monitoring system detecteert en verwijdert knelpunten in netwerk

Amstelveen, 27 januari 1999 - Orange PCS Ltd, één van de grootste aanbieders van mobiele telefonie in het Verenigd Koninkrijk, gebruikt Hewlett-Packard's acceSS7 netwerk-beheersystemen. Het systeem wordt ingezet om de kwaliteit van de diensten te bewaken, terwijl Orange zijn netwerk uitbreidt en nieuwe diensten introduceert. Op die manier wordt op een proactieve manier de tevredenheid van de klant gewaarborgd.

Volgens Orange heeft het systeem al verschillende netwerkproblemen helpen oplossen. AcceSS7 ondersteunt het bewaken, diagnostiseren, beheren en plannen van het netwerk. Het biedt Orange waardevolle, real-time informatie over de infrastructuur, het verkeer en de diensten. Diverse afdelingen binnen de onderneming gebruiken deze informatie, waaronder Network Operations, Network Engineering en Network Planning.

"Het aantal klanten stijgt waardoor de complexiteit en de omvang van ons netwerk toeneemt. We hadden dan ook een systeem nodig waarmee we de hoge kwaliteit die onze klanten van ons verwachten op peil konden houden'', zegt Tom Forsyth, hoofd van de afdeling Network Technical Support bij Orange. "Het HP-systeem waarschuwt vroegtijdig en geeft een snelle diagnose van potentiële netwerkproblemen. We waren onder de indruk van zowel het toekomstig potentieel van het acceSS7-systeem als van HP's technische expertise op het gebied van GSM.''

Wereldwijd toonaangevend
Het acceSS7-systeem van Hewlett-Packard kan meer SS7-verbindingen bewaken dan alle andere SS7-systemen op de markt. Het wordt over de hele wereld toegepast door toonaangevende aanbieders van bedrading en draadloze communicatienetwerken.

Orange PCS maakt deel uit van de Orange PLC-groep. Hoewel het de jongste GSM-aanbieder is in het Verenigd Koninkrijk, heeft Orange op dit moment het grootste en snelst groeiende digitale mobiele netwerk van Groot-Brittannië. De onderneming heeft ruim 4300 basisstations en wordt algemeen beschouwd als het best presterende Britse netwerk.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 124.600 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' HP's acceSS7 verbetert netwerk Britse gsm-provider Orange '