Hewlett-Packard selecteert Legato Celestra
voor serverloze gegevensmigratie

Hoofddorp, juli 1999 - - Legato Systems, Inc., leider op de enterprise storage management softwaremarkt, maakt bekend dat Hewlett-Packard Company gekozen heeft voor de Celestra™ technologie van Legato. Celestra zal - in HP's Storage Area Network (SAN)-initiatief - worden gebruikt voor het verplaatsen van gegevens zonder tussenkomst van een server.

Met de Celestra serverless data movement technology kan HP sneller high-end oplossingen voor gegevensbescherming op de SAN-markt brengen. Dankzij Legato's Celestra Power Agent kunnen applicaties tijdens back-ups gewoon doorfunctioneren omdat de back-up apart van de applicatieservers wordt gemaakt. Door de gegevens bijvoorbeeld direct van disk naar tape te verplaatsen via het SAN - in plaats van via de server - kunnen klanten hun applicatieservers optimaal benutten. Op die manier kan de gebruiker tijdens de back-up probleemloos doorwerken.

'We zijn blij dat HP de Celestra-technologie heeft uitgekozen om schaalbaarheid en beheersbaarheid in bedrijfs-SAN-omgevingen te kunnen bieden. We kijken uit naar de samenwerking met HP en hopen de klant alle voordelen van serverloze gegevensmigratie te kunnen bieden,' aldus Paul J.J. Payack, Vice President of Worldwide Marketing bij Legato.

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt een geïntegreerde set enterprise storage management softwareproducten voor uiteenlopende client/server automatiserings- omgevingen. Legato is toonaangevend op de enterprise storage management en database back-up software markt dankzij de heterogeniteit, de schaalbaarheid, de performance voor back-up en recovery en het gebruikersgemak van haar producten. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 37.000 klanten, en het beveiligen van meer dan vier miljoen systemen.
Grote bedrijven kiezen wereldwijd voor Legato vanwege de platform-onafhankelijkheid en de betrouwbaarheid van haar producten en omdat deze naadloos geïntegreerd kunnen worden in bestaande en toekomstige informatica-omgevingen. Bedrijven als Banyan, Compaq, Data General, Fujitsu/Amdahl, Fujitsu/ICL, Groupe Bull, Hewlett-Packard, Hitachi, Informix, NEC, Netscape, Network Appliance, Nihon-Unisys, Oracle, Siemens Nixdorf, Silicon Graphics, Sony en Sun Microsystems hebben Legato's storage-management software als voorkeur geselecteerd voor hun klanten. NetWorker, BusinesSuite, SmartMedia en GEMS worden onder licentie geleverd of ondersteund door andere belangrijke leveranciers, zoals BMC Software Box Hill, Microsoft Corporation, MTI Technology, Novell en SAP. Legato NetWorker is ook geschikt voor Computer Associates en Tivoli.
Het vlaggenschip van de organisatie, Legato NetWorker, biedt ondersteuning aan vele server platforms en aan een verscheidenheid van clients, servers en opslagapparatuur. NetWorker BusinesSuite biedt snelle, on-line back-up en recovery voor toonaangevende Relational Database Management Systems (RDBMS) en applicaties zoals SAP/R3. Naast Legato NetWorker en BusinesSuite heeft Legato GEMS ontwikkeld voor een relatief eenvoudig en adequaat beheer van ondernemingsbreed storage management. Legato's lange termijn strategie bestaat uit het creëren van meer oplossingen die gericht zijn op enterprise storage management in z'n geheel te verbeteren, te vereenvoudigen en verder te automatiseren.
Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: https://www.legato.com

_____________________ Redactionele informatie:
Pb4399
Influx PR - Jakob Brons/Margienke Bos Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034, fax: 055-3602661, e-mail: Influx_PR@CompuServe.com

Deel: ' HP selecteert Legato Celestra voor gegevensmigratie '