Hewlett-Packard persbericht

HP SERVER MET ORACLE-DATABASE RECORDHOUDER VAN 300 GB DATAWAREHOUSE BENCHMARK

Amstelveen, 3 maart 1999 - Hewlett-Packard en Oracle hebben de gestandaardiseerde 300 GB TPC-D benchmark uitgevoerd. De combinatie van de nieuwe HP 9000 V2500 server en de Oracle8i-database blijkt vergelijkbare concurrerende configuraties op alle gemeten categorieën veruit te overtreffen.

De TPC-D benchmark levert eenduidige gegevens over de prestaties, throughput en kosten van systemen voor complexe toepassingen, zoals data-warehousing en business intelligence. Een HP 9000 V2500 Enterprise Server met slechts 32 processors waarop een 300 GB Oracle8i-database is geïmplementeerd, blijkt andere systemen op alle gemeten grootheden aanzienlijk te overtreffen. De verwerkingssnelheid van de HP/Oracle8i-combinatie bleek viermaal zo groot als die van een concurrent, die bij de test maar liefst 104 processors inzette. Ook op het gebied van throughput en het totale kostenniveau is de HP/Oracle8i-oplossing een winnende combinatie.

De voor de 300 GB TPC-D benchmark gebruikte HP 9000 V2500 Enterprise Server met 32 processors is gebaseerd op de nieuwe Scalable Computing Architecture (SCA) van HP die maximaal 128 CPU's toelaat.

De TPC-D benchmark is gedefinieerd door de Transaction Processing Performance Council. Deze internationale, onafhankelijke organisatie ziet toe op eenduidige meting en vaststelling van de prestaties en kosten van bedrijfsomvattende computersystemen.

De resultaten van uiteenlopende TPC-benchmarks zijn te vinden op de Web-site https://www.tpc.org

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolios op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' HP server recordhouder van 300 GB datawarehouse benchmark '