HP START NIEUWE OPLOSSINGEN VOOR NETWERK- EN SERVICEBEHEER VOOR DIENSTVERLENERS

HP OpenView Customer Views for Network Node Manager biedt uitgebreide controle op netwerken

Amstelveen, 9 april 1999 - Hewlett-Packard introduceert een aantal tijdbesparende oplossingen voor netwerkbeheer bij dienstverleners, verenigd in HP OpenView Customer Views for Network Node Manager (NNM) en HP Firehunter 2.0 en Firehunter 2.0/PRO.

Ondernemingen vertrouwen steeds meer op Internet als belangrijkste middel voor zakendoen. Het maken en nakomen van klantspecifieke afspraken over serviceniveaus vormt daarom een belangrijk aspect in de onderlinge competitie. Om voor de kwaliteit van Internet-diensten - zoals e-mail, Web-hosting en e-commerce - in te kunnen staan, moeten Internet-dienstverleners een compleet overzicht hebben van de service-omgeving.

Firehunter 2.0 en Firehunter 2.0/PRO zijn HP's nieuwste end-to-end software-oplossingen voor servicebeheer voor respectievelijk middenklasse en grote Internet-dienstverleners. Hiermee verzorgen zij winstgevende Internet-diensten en houden ze hun klanten tevreden door een vast kwaliteitsniveau te bieden.

HP OpenView Customer Views for NNM is een extra product bij HP OpenView NNM
6.0 voor het beheren en bekijken van netwerkbronnen, netwerk- en servicegebeurtenissen vanuit een klantgerichte benadering. Met HP OpenView Customer Views for NNM op zich, kunnen Internet-dienstverleners de gang van zaken binnen hun bedrijf in de gaten houden. Geïntegreerd met Firehunter kunnen ook statusoverzichten van de service voor applicaties en netwerken worden gemaakt. Internet-dienstverleners worden gewaarschuwd voordat service-problemen optreden, zodat deze snel kunnen worden opgespoord en opgelost. Daarnaast zijn problemen in verband te brengen met bepaalde klanten of afspraken over serviceniveaus.

HP OpenView Customer Views for NNM biedt de voordelen van een beter informatiemodel voor dienstverleners, klantspecifiek beheer en link- en interfacebeheer. Netwerkbronnen zijn in vijf bedrijfgeoriënteerde categorieën te verdelen, waaronder klanten, sites en Internet-links, waardoor Internet-dienstverleners zich helemaal op het beheer van service-kritische netwerkelementen kunnen richten. Dienstverleners kunnen bepalen welke netwerkbronnen klanten gebruiken. Dreigt er iets mis te gaan met deze bronnen, dan kan de dienstverlener zijn klanten proactief benaderen.
Dataverzameling en klantspecifieke rapporten kunnen op nodes, maar ook op individuele netwerkinterfaces gebaseerd worden. Daarnaast kan NNM nu nog meer soorten netwerkhulpmiddelen beheren, zoals Frame Relay, ATM, DS-1/E1 en SONET.

HP is een van de grootste leveranciers van beheerproducten voor netwerken en systemen. HP OpenView beheert meer dan 100.000 netwerken. Samen met de OpenView partners levert HP beheeroplossingen voor vrijwel alle grote platforms, zoals Microsoft Windows, Windows NT, HP-UX en Sun Solaris.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Deel: ' HP start nieuwe oplossingen voor netwerk- en servicebeheer '