UNIVERSEEL WERKSTATION VOOR 'DIGITAL CONTENT CREATORS'

Combinatie van HP VISUALIZE Personal Workstation onder Windows NT met 'Finish' van Media 100 biedt 's werelds eerste allesomvattende oplossing voor de combinatie van grafische vormgeving en het creëren en bewerken van 3D-animaties en digitale video's.

Amstelveen 11 augustus 1999 - Tijdens de conferentie SIGGRAPH 1999 (10 tot en met 12 augustus, Los Angeles) zal Hewlett-Packard het eerste Windows NT werkstation toont waarin alle functies voor Digital Content Creators (DCC's) zijn geïntegreerd.

Op het nieuwe systeem kunnen DCC's driedimensionale modellen, 3D-animaties, films en video's realiseren, bewerken en combineren. Tot op heden werden daarvoor noodgedwongen aparte, op specifieke functies toegespitste systemen gebruikt. Door deze functies nu in één systeem onder te brengen, worden niet alleen kosten bespaard, maar behoren ook de problemen rond de uitwisseling van bestanden tussen verschillende applicaties definitief tot het verleden.

De oplossing bestaat uit een HP VISUALIZE Personal Workstation met het HP VISUALIZE fx+ grafisch subsysteem. Daarop is het digitale video-platform Finish van Media 100 geïmplementeerd.

Hewlett-Packard heeft dit systeem als eerste ter wereld kunnen realiseren omdat
HP VISUALIZE fx+ het enige professionele OpenGL grafisch subsysteem voor Windows NT is dat de Direct Draw Application Programming Interface (API) ondersteunt.

De HP VISUALIZE Personal Workstations maken deel uit van een complete serie supersnelle grafische werkstations onder UNIX en Windows NT. Het grafisch subsysteem HP VISUALIZE fx+ is oorspronkelijk ontwikkeld voor UNIX. De toegepaste technologie komt tegemoet aan de eisen van de 'zwaarste' professionele grafische applicaties. Deze inmiddels bewezen technologie is voor de HP VISUALIZE Personal Workstations geoptimaliseerd voor gebruik onder Windows NT.

Volgens het toonaangevende marktonderzoeksbureau International Data Corporation (IDC) was HP in 1998 voor het tweede achtereenvolgende jaar internationaal leider op de gecombineerde markt van werkstations onder UNIX en Windows NT. HP staat voor 1998 ook op eerste plaats van de IDC-wereldranglijst als het gaat om merkklasse Windows NT werkstations.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Windows is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation.

UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group.

P&B Communicatie B.V. Tel.: 0345 - 68 27 34 Havendijk 23 Fax: 0345 - 68 14 44 4153 AW BEESD e-mail: mailbox@penb.nl

Deel: ' HP universeel werkstation voor 'digital content creators' '