HP-UX MET SUCCES GETEST IN IA-64 OMGEVING

Eerste stabiele besturingssysteem voor Intel's Merced-processor nu beschikbaar.

Amstelveen, 14 oktober 1999 - Hewlett-Packard heeft zijn UNIX-besturingssysteem HP-UX versie 11 met succes geïmplementeerd op een IA-64 computer met Intel Merced processors. De implementatie geschiedde in nauwe samenwerking met de partners NEC en Hitachi.

Tests hebben inmiddels uitgewezen dat de combinatie van de IA-64 computerarchitectuur, Merced processors en HP-UX een betrouwbare, stabiele verwerkingsomgeving oplevert. HP-UX is daarmee het eerste besturingssysteem voor bedrijfskritische toepassingen dat zich voor dit platform heeft bewezen.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: https://www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van Internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. De computer-gerelateerde omzet over het jaar 1998 bedroeg wereldwijd 39,5 miljard dollar. HP is bezig met de oprichting van een aparte organisatie voor de productie van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Deze activiteiten genereerden in 1998 een omzet van 7,6 miljard dollar.

Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar in 1998 is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via https://www.hp.nl/pers; in het Engels via: https://www.newsdesk.com.

HP-UX versie 10.20 en later en HP-UX versie 11.0 en later (zowel in 32- als 64-bit configuratie) op alle HP 9000 computersystemen zijn OpenGroup UNIX 95 merkproducten.
UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group.

Deel: ' HP-UX met succes getest in IA-64 omgeving '