HP verkoopt 2000ste V-Class server

Amstelveen, 2 juli 1999 - Hewlett-Packard heeft de 2000ste HP 9000 V-Class Enterprise Server verkocht aan de wereldwijde fashion company Lis Claiborne. De V-Class is in november 1997 geïntroduceerd en heeft deze mijlpaal eerder bereikt dan concurrerende producten, zelfs producten die al langer op de markt zijn.

HP biedt complete oplossingen om het risico van het toepassen van nieuwe technologieën te minimaliseren. Deze oplossingen bestaan onder meer uit best-of-breed producten, ervaren consultants en simpele financiering. Voor Liz Claiborne vormde dit een doorslaggevend argument bij de keuze voor de 2500 V server van HP. Maar ook de prestaties, schaalbaarheid en hoge beschikbaarheid van de V-Class servers met HP-UX 11 besturingssysteem vormden belangrijke criteria. De server die Liz Claiborne gaat gebruiken is schaalbaar tot 128 CPU's met één HP-UX 11 image.

De nieuwe V2500 server moet zorgen voor efficiënt en kosteneffectief beheer van activiteiten binnen het grootste distributiecentrum van Liz Claiborne (Mount Pocono, Pa). Dit distributiecentrum en zijn activiteiten vormen een essentieel onderdeel van de wereldwijde retail supply-channel strategie van het wereldberoemde modehuis. De nieuwe server wordt toegevoegd aan de V-Class servers die al werden gebruikt voor core business-applicaties en cruciale ondersteunende systemen voor besluitvorming. In combinatie met producten en diensten als HP MC/ServiceQuard, Critical Systems Support en High Availability Observatory, is de infrastructuur van Liz Claiborne 24 uur per dag, zeven dagen per week, wereldwijd beschikbaar.

HP 9000 V-Class Enterprise Servers
Met toonaangevende OLTP-prestaties, beschikbaarheid, schaalbaarheid en beheerbaarheid, is de HP 9000 V-Class trendsetter voor high-end computing. V-Class servers combineren de kracht van rekenintensieve architectuur met de breedst mogelijke suite geoptimaliseerde applicaties voor OLTP, ondersteuning van besluitvorming, ERP en andere bedrijfsapplicaties. Tevens kan de V-Class verschillende bedrijfskritische applicaties tegelijkertijd laten draaien. Geïntegreerd in een HyperPlex cluster, kan hij een compleet data center consolideren in één enkel systeem.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

HP-UX versie 10.20 en later en HP-UX versie 11.0 en later (zowel in 32- als 64-bit configuratie) op alle HP 9000 computersystemen zijn OpenGroup UNIX 95 merkproducten.
UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group.

Deel: ' HP verkoopt 2000ste V-Class server '