Hummingbird BI/Suite ondersteunt Microsoft SQL Server 7.0

Geïntegreerde oplossing biedt veilige, verschaalbare en makkelijk te beheren 'business intelligence'

Toronto, Ontario (Canada), december 1998 - Hummingbird Communications Ltd, één van de belangrijkste ontwikkelaars van ondernemingssoftware ter wereld, maakt bekend dat zijn BI/Suite, een geheel geïntegreerde oplossing met web-functionaliteit voor beslissingsondersteunende bedrijfskritische datatoepassingen, nu volledig Microsoft Server SQL Server 7.0 ondersteunt. Samen vormen deze twee producten één van de meest gunstig geprijsde en makkelijkst in gebruik te nemen 'business intelligence'-oplossingen op de markt. Organisaties zoeken tegenwoordig ondernemingsbrede software, die zowel aan de 'front end' als aan de 'back end' een hecht geheel aan functionaliteit bieden. De combinatie BI/Suite en SQL Server 7.0 voorziet hierin en heeft nog meer te bieden.

De BI/Suite is met SQL Server 7.0 verbonden door middel van de OLE DB voor OLAP API. Niet alleen krijgen de gebruikers de beschikking over een brede reeks zoek- en rapportagetaken, zowel op de bureaucomputer als via web-browsers, maar de verbinding stelt de gebruikers van de OLAP-component van de BI/Suite, BI/Analyze, in staat multidimensionele data te analyseren met behulp van de OLAP Services van SQL Server 7. De combinatie Microsoft SQL Server - BI/Suite opent ook voor branche-software-ontwikkelaars aantrekkelijke mogelijkheden. Deze ondernemingspartners kunnen de rijke functionaliteit van de OLAP Services van SQL Server 7.0 op een hoger plan brengen met het ontwikkelen van beslissingsondersteunende applicaties, die de productiviteit en concurrentiekracht van hun klanten kunnen vergroten.

Hummingbird's BI/Suite is een volledig geïntegreerde en verschaalbare 'business intelligence'-oplossing, die eindgebruikers in staat stelt informatie, opgeslagen in transactionele databases, data marts en data warehouses, te benaderen en te analyseren, zowel direct op de PC als via Internet. De totale exploitatiekosten van de BI/Suite zijn opmerkelijk laag.

De BI/Suite bestaat uit: BI/Query, een bedrijfsapplicatie voor het zoeken van data en het uitbrengen van rapporten, BI/Web, een echte 'thin client'-oplossing voor het uitvoeren van zoek- en rapportage-opdrachten over het web, BI/Analyze, een OLAP-applicatie voor multidimensionele analyse van ondernemingsdata en BI/Broker, een applicatieserver voor bedrijven, ontwikkeld voor planning, agendering, beveiliging, distributie en centrale beheerdiensten voor alle database- en DSS-toepassingen van Hummingbird.

Een team topklasse-programmeurs en applicatie-bouwers van Microsoft heeft SQL Server 7.0 ontwikkeld, Microsoft's nieuwste 'database-engine' voor Windows. Met SQL Server 7.0 krijgen alle geledingen binnen de organisatie de beschikking over essentiële bedrijfsdata, bijvoorbeeld voor beslissingsondersteuning, en de verwerking daarvan binnen de Microsoft Office-applicaties.

Over Hummingbird Hummingbird Communications Ltd. ontwikkelt hoogwaardige internetwerk- en document-distributie-software voor snelle datatoegang. De producten van Hummingbird worden over de hele wereld verkocht en ondersteund door geautoriseerde wederverkopers in meer dan 40 landen. Het bedrijf is gevestigd in North York, Ontario, Canada en heeft kantoren in Mountain View (Californië), Washington DC, Raleigh (North Carolina), Sydney (Australië), Geneve (Zwitserland), München (Duitsland), Parijs (Frankrijk) en Maidenhead (Groot-Brittannië), Wavre (België). Nadere informatie over Hummingbird is te verkrijgen op Internet, https://www.hummingbird.com

Hummingbird Communications België/Luxemburg, Eric Vandenbussche, tel: (+32) 10 - 225256, e-mail: Eric.Vandenbussche@Hummingbird.com

Distributeur van BI-producten Hummingbird in Nederland: Syn-T-sys, Bert Oosterhof, tel: (+31) 30 - 6082083, e-mail: oosterhof@syn-t-sys.nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Jos van den Berg/Arie Kleijn Communicatie C.V., Ruud Koerts, tel: (+31) 70 - 3512464, email: RKoerts@berg-kleijn.nl Hummingbird Communications Ltd., Hervé Davaine, tel: (+33) 141316666, email: herve@hcl.fr

Microsoft Microsoft is opgericht in 1975 en heeft zich ontwikkeld tot het grootste PC-software-bedrijf ter wereld. De onderneming biedt een brede reeks producten en diensten aan voor zakelijke en privé-toepassingen, alle gericht op een makkelijk en plezierig dagelijks gebruik met de computerkracht van moderne PC's.

Deel: ' Hummingbird BI/Suite ondersteunt Microsoft SQL Server 7.0 '