Persbericht

Hummingbird brengt de eerste volledig beheerbare Thin X-oplossing uit met ondernemingsbrede verschaalbaarheid

Kenmerken: makkelijke ingebruikstelling en geavanceerde technologie voor nauwkeurige grafische weergave

Toronto (Canada), januari 1999 - Hummingbird Communications (NASDAQ:HUMCF), een toonaangevend ontwikkelaar van terminal emulatie software, heeft Exceed Web op de markt gebracht, een centraal beheerde Thin X-oplossing op basis van Java, die ondernemingen de mogelijkheid biedt

gebruikers met X Window-applicaties te laten werken via de vertrouwde browser-interface. Exceed Web is gebaseerd op Hummingbird's marktleidende product Exceed PC X

Server en geeft UNIX/X Window-connectiviteit en schaalbaarheid aan een

praktisch onbeperkt aantal gebruikers. Hummingbird past hierbij het eigen Thin X Protocol (TXP) toe en applet caching. De grafische beelden worden aan de client-zijde 'gerenderd', hetgeen de nauwkeurigheid en snelheid

bevordert. De interface van Exceed Web is gelijk aan die van alle Hummingbird connectiviteitsproducten.

Middle Tier beheerplatform - Hummingbird JuMP Een integraal onderdeel van HostExplorer Web is het door Hummingbid ontwikkelde JuMP, een object-georienteerd beheerplatform op basis van open standaards. JuMP is de basis van Hummingbird's thin client connectiviteitsoplossingen. Het is modulair opgebouwd en is ten behoeve van ondernemingsbrede applicaties schaalbaar, de implementatie en integratie met bestaande netwerk-infrastructuur is zeer eenvoudig. JuMP biedt geavanceerd appletbeheer door beheerders in staat te stellen afzonderlijke of collectieve toegang tot de host te verlenen. Bovendien heeft JuMP functies voor uitgebreide centrale registratiemogelijkheden voor licentiegebruik, logging en monitoring. Gecentraliseerd beheer - geintegreerde connectiviteitsoplossing Jconfig, een krachtig op Java gebaseerd 'remote configuration tool' van Hummingbird is in JuMP geintegreerd. Jconfig kan gebruikt worden om configuratie op afstand te verzorgen. Het is bestemd voor beheerders van grote netwerken en geeft hen de middelen in een Hummingbird-omgeving elke combinatie van fat en thin clients, verbonden met een mainframe, een middelgrote server of een UNIX/X Window-systeem, centraal te beheren. Door het modulaire en op componenten gebaseerde JuMP kan men thin clients integreren met bestaande fat clients, opdat beide naast elkaar kunnen bestaan in een coherent netwerk. Voor veel klanten zal dit een aantrekkelijke strategie zijn, omdat deze opzet de kosten binnen de perken kan houden.

Hummingbird: A One-Stop Shop Connectivity Solution Hummingbird biedt totaal-oplossingen, die ondernemingen in staat stellen hun netwerken te standaardiseren voor fat en thin client-connectiviteit en alles te betrekken van een leverancier. Dat kan met de producten Exceed en Exceed Web voor UNIX/X Window-systemen, met HostExplorer en HostExplorer Web voor connectiviteit met mainframes, midrange-systemen en
Telnet-implementaties, en met NFS Maestro en NFS Maestro Gateway voor gemeenschappelijk gebruik van bestanden en printers. Het betrekken van alle connectiviteitsproducten bij een leverancier betekent zowel een verlaging van implementatie- en onderhoudskosten voor uitgebreide oplossingen, alsmede een vermindering van de noodzaak voor technische ondersteuning. Migratie wordt erdoor vereenvoudigd en het dagelijks gebruik in de praktijk verbeterd. De uitbreiding van netwerken met thin clients of de vervanging van fat clients door thin clients kan grote voordelen hebben, vooropgesteld dat een centraal en efficient beheer gewaarborgd is. Hummingbird biedt

hiervoor alle (hulp)middelen: een complete connectiviteitsoplossing met als nieuwste software HostExplorer Web, Jconfig en JuMP.

Hardware/software ondersteuning HostExplorer Web ondersteunt terminal-emulatie voor TN3270, TN3270E, TN5250E en VT220, met inbegrip van printing en keyboard mapping. Het JuMP beheerplatform ondersteunt Microsoft Windows NT 4.0. HostExplorer Web ondersteunt Internet Explorer 4.0+. Netwerken met bestaande LDAP-directories van derde partijen worden ook ondersteund evenals de LDAP-

en Web Servers van Hummingbird.

Prijzen en verkrijgbaarheid De JuMP Starter, leverbaar voor een prijs van US$ 1595, bevat een JuMP

Server, een LDAP Server en een Web Werver. Elke JuMP Add-on komt op US$ 995. De prijzen van Exceed Web beginnen bij US$ 319 per gebruiker voor een 50-pack. Exceed Web is vanaf heden leverbaar.

Over Hummingbird Hummingbird Communications Ltd. ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt terminal emulatie-oplossingen. Daarnaast is er een tweede productlijn,

Business Intelligence. De producten van Hummingbird worden over de hele wereld verkocht en ondersteund door geautoriseerde wederverkopers in meer dan 40 landen. Het bedrijf is gevestigd in North York, Ontario, Canada en heeft kantoren in Mountain View (Californie), Washington DC, Raleigh (North Carolina), Sydney (Australie), Geneve (Zwitserland), Munchen (Duitsland), Parijs (Frankrijk), Wokenham (Groot-Brittannie), Wavre (Belgie) en Amsterdam (Benelux). Nadere informatie over Hummingbird is te verkrijgen op Internet, https://www.hummingbird.com

Deel: ' Hummingbird brengt volledig beheerbare Thin X-oplossing '