Hummingbird heeft 92 procent van PC DOCS-aandelen
in handen gekregen

Toronto, Ontario (Canada), 17 juni 1999 - Hummingbird Communications Ltd. en PC DOCS Group International Inc. maken bekend dat aan de voorwaarden voor het verwerven van alle gewone aandelen van PC DOCS door Hummingbird is voldaan.

Kort voor het verlopen van de termijn die Hummingbird voor haar bod (in kontanten) had gesteld, 16 juni 1999, 00.00 uur, waren in totaal 22.096.017 gewone aandelen ingebracht. Hiervan waren 19.384.728 overgedragen op grond van de schriftelijke kennisgeving en 2.711.289 op grond van gewaarborgde levering. Het totale aantal vertegenwoordigt ca. 92,64% van de uitstaande aandelen van PC DOCS. Hummingbird doet haar bod gestand en zal tot betaling overgaan op een geschikt moment, maar in ieder geval binnen vijf werkdagen. Hummingbird streeft ernaar ook de resterende gewone aandelen van PC DOCS in handen te krijgen; een en ander volgens de wettelijke verplichtingen die gelden in Ontario en met andere wettige middelen. Tevens zal Hummingbird verzoeken de notering van de PC DOCS-aandelen aan de effectenbeurs van Toronto en de NASDAQ te staken.
Het voornemen van Hummingbird PC DOCS-aandelen te willen overnemen werd op 5 maart 1999 bekend gemaakt.
De PC DOCS Group zal in nauwe samenwerking met de Hummingbird-organisatie als divisie van Hummingbird haar klanten blijven bedienen en ondersteunen.

De overname van PC DOCS plaatst Hummingbird in de groep der grootste software-ondernemingen ter wereld met een omzet die dit boekjaar naar verwachting $240 miljoen zal bedragen. Het totale aantal gebruikers van Hummingbird- en PC DOCS-producten overstijgt de 2,5 miljoen. De ondernemingen zijn sterk internationaal vertegenwoordigd en beschikken over efficiente distributiekanalen.
Lehman Brothers en Merrill Lynch Canada waren de financiele adviseurs van Hummingbird, CIBC World Markets was de financiele adviseur van PC DOCS.

Hummingbird Communications
Hummingbird Communications Ltd. ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt terminal emulatie-oplossingen. Daarnaast is er een tweede productlijn, Business Intelligence. De producten van Hummingbird worden over de hele wereld verkocht en ondersteund door geautoriseerde wederverkopers in meer dan 40 landen. Het bedrijf is gevestigd in North York, Ontario, Canada en heeft kantoren in Mountain View (Californie), Washington DC, Raleigh (North Carolina), Sydney (Australie), Geneve (Zwitserland), Munchen (Duitsland), Parijs (Frankrijk), Wokenham (Groot-Brittannie), Wavre (Belgie) en Amsterdam (Nederland).
Nadere informatie over Hummingbird is te verkrijgen op Internet, https://www.hummingbird.com

PC DOCS Group International
De PC DOCS Group en haar dochterondernemingen PC DOCS/Fulcrum, CMS/Data Corporation en CompInfo Inc. ontwikkelen, verkopen en ondersteunen object-georienteerde client/server- en Internet Document Management-systemen, kennis-management-systemen, alsmede financiele en Case Management-systemen voor professionele gebruikers. Tot de klanten van PC DOCS behoren ondernemingen uit de Fortune 1000, zoals financiele instellingen, bedrijven in de gezondheidszorg, productiebedrijven van consumentengoederen, communicatie-apparatuur en geneesmiddelen, overheidsinstellingen, openbare nutsbedrijven, en grote juridische en accountantskantoren. Deze zijn gevestigd in Noord- en Latijns Amerika, Europa, Australie en het Verre Oosten.

Voorbehoud
Voor zover bovenstaand bericht expliciete of impliciete toekomstverwachtingen bevat, zijn deze onder normaal voorbehoud van onvoorziene ontwikkelingen, onverwachte gebeurtenissen of gewijzigde omstandigheden.

Contactpersonen
Inder P.S. Duggal, Chief Financial Officer & Chief Controller Larry Rudolf, Senior Director, Corporate Affairs & Investor Relations Hummingbird Communications Ltd.
Tel: 00 1 416 496-2200
Fax: 00 1 416 496-2207
E-mail: investors@hummingbird.com

Kristine Sonnenberg, Director, Investor Relations
PC DOCS Group International Inc.
Tel: 00 1 416 497-7700 ext. 1105
Fax: 00 1 416 495-6585