PERSBERICHT

Hummingbird Enterprise Now! vereenvoudigt het ondernemingsbreed installeren van connectiviteits-software en biedt de laagste exploitatiekosten met een enkele oplossing

Organisaties hebben de keus uit elke willekeurige combinatie van Hummingbird's connectiviteitsproducten om aan hun specifieke eisen te voldoen

North York, Ontario (Canada), 24 juni 1999 - Hummingbird, een toonaangevend ontwikkelaar van ondernemingssoftware, heeft Enterprise Now! op de markt gebracht, een complete connectiviteitsoplossing, die volstaat met een enkele flexibele Enterprise Client License (ECL) en die gesteund wordt door Professional Services en onderhoud. Met deze oplossing stelt Hummingbird iedere organisatie in staat een keus te maken uit producten, die voor de eigen situatie het meest geschikt is.

Enterprise Now! biedt de meest effectieve aanpak voor bedrijfskritische zaken als het installeren van desktop-software in de gehele onderneming, het verlagen van de kosten voor softwaregebruik en het vereenvoudigen van het migratietraject van 'fat-' naar 'thin client'-conectiviteit, waaronder PC X, Thin X en NFS-oplossingen. Dus aanzienlijk meer dan slechts terminal-emulatie en web-naar-host-oplossingen. Ook de overstap naar op het web gebaseerde bedrijfsprocessen wordt sterk vereenvoudigd. Een belangrijk bijkomend voordeel is dat alle software van een leverancier betrokken kan worden.

Enkele Enterprise Client License (ECL)
Met de nieuwe licentieregeling heeft de klant een flexibele en toch eenvoudige mogelijkheid elke combinatie van Hummingbird-producten per PC te installeren en indien nodig te wijzigen. Zo kan de overgang van fat client- naar thin client-connectivity uitgevoerd worden zonder licentieveranderingen of extra kosten. Enterprise Now! is de enige oplossing die alle connectiviteitstechnologieen omvat, zoals web-naar-host, Thin X, terminal-emulatie, PC X en NFS. Alle tien connectiviteitsproducten van Hummingbird zijn in Enterprise Now! opgenomen:
* Exceed (de meest gebruikte en krachtigste PC X server, die momenteel op de markt is)

* Exceed XDK (de X Window ontwikkelkit)

* Exceed 3D maakt het mogelijk op Open GL gebaseerde applicaties voor minder kosten over het gehele netwerk te distribueren
* HostExplorer, de snelste verbinding vanaf de PC naar bedrijfskritische informatie op mainframes via TN3270E, TN5250E en Telnet
* NFS Maestro Client geeft PC's de mogelijkheid NFS-bestandsystemen en printers te benaderen

* NFS Maestro Solo biedt de NFS kernfuncties

* NFS Maestro Server geeft Windows-applicaties toegang tot PC-webbrowser-interface snelle X Window-toegang geeft door van de superieure voordelen van JuMP gebruik te maken. JuMP is Hummingbird's 'middle tier'-beheerplatform

* NFS Maestro Gateway, die (centraal) gecontroleerde NFS-toegang geeft tot UNIX bestandssystemen, zonder client installatie

De gehele reeks connectiviteitsproducten van Hummingbird is gebaseerd op Jconfig, een uniek op Java gebaseerd applicatiebeheersysteem, die gecentraliseerd beheer op afstand mogelijk maakt voor zowel fat- als thin clients. Jconfig biedt krachtige, maar eenvoudig te gebruiken mogelijkheden voor beheer op afstand, waardoor de uitgaven voor administratie, ondersteuning en beheer - in het algemeen dus de software-exploitatiekosten
- aanmerkelijk zullen verminderen.

Professional Services voor Connectivity
Enterprise Now! biedt tevens Professional Services, een aanbod van hoogwaardige trainingen en consultancy, dat organisaties helpt de volledige functionaliteit van Hummingbird's connectiviteitsproducten te benutten. De trainingen stellen IT- en IS-managers in staat op de hoogte te blijven van de meest recente vorderingen in Hummingbird-technologieen en bevatten tal van praktijkoefeningen en voorbeelden, zoals:

* fast track installation

* management-planning

* aangepaste services

* techniekontwikkelingen

* integratie binnen ondernemingen

Verkrijgbaarheid
De Enterprise Client License (ECL) is per direct verkrijgbaar.

Deel: ' Hummingbird introduceert Enterprise Now! '