Hummingbird Introduceert verbeterde BI/Suite Version 5.2

Nieuwste versie van business intelligence-suite biedt Query Data Objects, ruimere web-mogelijkheden en nieuwe beveiligingsfaciliteiten.

Toronto, Ontario, 9 juni 1999 - Hummingbird Communications, een toonaangevend producent van enterprise-software, introduceert BI/Suite v5.2, de nieuwste versie van Hummingbird's volledig geintegreerde, voor het Web geschikte business intelligence-oplossing voor grote ondernemingen. BI/Suite v5.2 is uitgerust met nieuwe faciliteiten die de oplossing veiliger maakt en beter bruikbaar voor organisaties om toegang tot bedrijfsgegevens mogelijk te maken.

BI/Suite 5.2 kent zogenaamde Query Data Objects, waarmee beheerders de resultaten van een query kunnen vastleggen in een data-object. Deze krijgt de vorm van een grafisch icoon in een datamodel, die de tabellen met informatie representeert die zijn opgeslagen in de database. Dankzij de Query Data Objects kunnen beheerders hun gebruikers in staat stellen om betekenisvolle rapporten samen te stellen, met bijvoorbeeld percentages van totalen of samenvattingen.
Query Data Objects bieden een grotere flexibiliteit om op eenvoudige wijze de user interface aan te passen en vergroten de verwerkingskracht voor uitgebreide, complexere queries. Bovendien maken zij iterative queries (het verfijnen van de resultaten van een query) en stack queries (het verwerken van een query aan de hand van de resultaten van een vorige query). "Wij kozen in oktober 1998 voor BI/Suite als business intelligence-oplossing voor onze service level-rapportage. Wij zijn zeer tevreden met de wijze waarop deze software tegemoet komt aan de wensen van Tenneco", aldus Jay Schechter, consultant en senior systems architect bij Tenneco, een algemene productiefaciliteit in Lincolnshire, Illinois. "Hummingbird heeft snel de nieuwe faciliteiten en functies kunnen toevoegen die we nodig hebben voor onze unieke bedrijfsvoering. De uitbreidingen in BI/Suite 5.2 verbeteren de distributie van onze rapportage aan onze medewerkers."
"De uitgebreide functionaliteit in BI/Suite v5.2 is een direct gevolg van feedback van onze Global 2000-klanten", verklaart Peter Sprukulis, Hummingbird's vice-president voor wereldwijde marketing. "De verbeteringen in de beveiliging, support en flexibiliteit voor eindgebruikers zijn positieve ontwikkelingen voor zowel IT-beheerders als voor eindgebruikers

Over Hummingbird
Hummingbird Communications Ltd. ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt terminal emulatie-oplossingen. Daarnaast is er een tweede productlijn, Business Intelligence. De producten van Hummingbird worden over de hele wereld verkocht en ondersteund door geautoriseerde wederverkopers in meer dan 40 landen. Het bedrijf is gevestigd in North York, Ontario, Canada en heeft kantoren in Mountain View (Californie), Washington DC, Raleigh (North Carolina), Sydney (Australie), Geneve (Zwitserland), Munchen (Duitsland), Parijs (Frankrijk), Wokenham (Groot-Brittannie), Wavre (Belgie) en Amsterdam (Nederland).
Nadere informatie over Hummingbird is te verkrijgen op Internet, http://www.hummingbird.com

Voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Jos van den Berg/Arie Kleijn Communicatie C.V., Anne Breimer, tel: (+31) 70
- 3512464, email: anne@berg-kleijn.nl
Hummingbird Communications Belgie/Luxemburg, Eric Vandenbussche, tel: (+32) 10 - 225256, email: Eric.Vandenbussche@hcl.com

Deel: ' Hummingbird Introduceert verbeterde BI/Suite Version 5.2 '