Persbericht

Hummingbird gaat internetworking-software leveren voor op Windows NT gebaseerde visuele werkstations van Silicon Graphics

NFS Maestro Solo biedt bestands- en printer-sharing met UNIX-hosts, Inetd Server Suite levert Remote Administration en Peer-to-Peer services

North York, Ontario, Canada, 1 februari 1999 - Hummingbird Communications Ltd. (NASDAQ: "HUMCF" en TSE: "HUM"), een toonaangevend leverancier van enterprise connectivity software, maakt een overeenkomst met Silicon Graphics, Inc. (SGI) bekend, krachtens welke SGI Hummingbird's NFS Maestro Solo zal bundelen met de nieuwe visuele werkstations van Silicon Graphics, die gebaseerd zijn op het Intel- en Windows NT-platform.

NFS Maestro Solo maakt het mogelijk bestanden en printers gezamenlijk te laten gebruiken door Windows- en UNIX- of andere NFS-clients en -servers; de Hummingbird Inetd suite levert een uitgebreide reeks server-applicaties voor beheer op afstand administration van NT werkstations en peer-to-peer communicatie. Bovendien zal Silicon Graphics een 'test en koop'-CD bij de werkstations meeleveren; op de CD staat het marktleidende Exceed PC X Server van Hummingbird en Exceed 3D, een OpenGL extensie naar Exceed.

Silicon Graphics' eerste productlijn bestaat onder andere uit de Silicon Graphics 540, het enige op vier-processor Pentium II Xeon gebaseerde grafische werkstation op de markt, en de Silicon Graphics 320, een dual-processor Pentium II werkstation, dat van alle werkstations de beste prijs/kwaliteitsverhouding biedt. De introductie van deze producten markeert voor het eerst de beschikbaarheid van high-end visuele computerfunctionaliteit, prestaties en mogelijkheden voor gangbare desktop-prijzen.

"Silicon Graphics' keuze voor Hummingbird's NFS Maestro Solo om te voorzien in bestands- en print-sharing met UNIX-hosts onderstreept onze positie als marktleider en onze reputatie als leverancier van het beste wat er op dit moment verkrijgbaar is aan PC-to-enterprise internetworking software," zegt Fred Sorkin, President en CEO van Hummingbird Communications Ltd. "En het meeleveren van evaluatie-versies van Exceed en Exceed 3D biedt klanten de gelegenheid ervaring op te doen met de bekendste PC X Server ter wereld."

"Interoperabiliteit is een integraal onderdeel van Silicon Graphics' twee-platforms-strategie. Hummingbird's producteigenschappen stellen onze klanten in staat te profiteren van mogelijkheden die onze krachtige visuele werkstations te bieden hebben, terwijl ze hun investeringen in UNIX-software, -infrastructuur en -expertise beschermen," zegt Murali Dharan, Vice President Marketing van de Workstation Division van Silicon Graphics. "Door NFS Maestro bij onze visuele werkstations aan te bieden bevestigen wij opnieuw de verplichting die wij onszelf hebben opgelegd om een degelijke twee-platforms-oplossing op de markt te brengen, die direct beschikbaar is voor zelf-ontwikkelde en standaard-Windows-applicaties en tevens voor onze bestaande UNIX-klanten."

Over Hummingbird

Hummingbird Communications Ltd. ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt terminal emulatie-oplossingen. Daarnaast is er een tweede productlijn,

Business Intelligence. De producten van Hummingbird worden over de hele wereld verkocht en ondersteund door geautoriseerde wederverkopers in meer dan 40 landen. Het bedrijf is gevestigd in North York, Ontario, Canada en heeft kantoren in Mountain View (Californie), Washington DC, Raleigh (North Carolina), Sydney (Australie), Geneve (Zwitserland), Munchen (Duitsland), Parijs (Frankrijk), Wokenham (Groot-Brittannie), Wavre (Belgie) en Amsterdam (Nederland).

Nadere informatie over Hummingbird is te verkrijgen op Internet, http://www.hummingbird.com

Voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Jos van den Berg/Arie Kleijn Communicatie C.V., Anne Breimer, tel: (+31) 70

- 3512464, email: anne@berg-kleijn.nl Hummingbird Communications Ltd., Rene Hazejager, tel: (+31) 20 - 3120662,

email: rene@hummingbird.nl

Met vriendelijke groet/best regards,

Anne Breimer Jos van den Berg/Arie Kleijn Communicatie tel: ++ (31) (0)70 351 2464 fax: ++(31)(0)70 355 0060 PO Box 82174 . 2508 ED Den Haag . The Netherlands

Deel: ' Hummingbird levert internetworking-software Silicon Graphics '