HUMMINGBIRD OPENT VESTIGING IN AMSTERDAM

Amsterdam, 29 januari 1999 - Hummingbird Communications Ltd (NASDAQ: HUMCF), internationale marktleider op het gebied van connectivity software, heeft onlangs een nieuwe vestiging geopend in Amsterdam. Met de opening van dit kantoor wil Hummingbird haar positie in de Benelux versterken. In mei 1998 werd daartoe reeds een kantoor in Brussel geopend.

Ir. Rene Hazejager is verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van connectivity software in de Benelux en zal zich met name richten op het onderhouden en uitbreiden van het distributie-netwerk voor deze software. Voorheen was hij werkzaam in de verkoop bij Harbinger, ontwikkelaar van Electronic Commerce software voor grote ondernemingen. Daarvoor was hij werkzaam in zijn eigen bedrijf waar hij EDI software verkocht en implementeerde. Hij werkte ook bij SSA, Software Systems Associates (BPCS

en EDI) waar hij mede het Europese EDI Center oprichtte.

Over JuMP Onlangs bracht Hummingbird JuMP op de markt, een beheerplatform op basis van object-orientatie en open standaards. JuMP is de centrale architectuur van Hummingbird's 'Thin Client Connectivity'-oplossing, die systeembeheerders in staat stelt ieder aantal en elke combinatie thin clients en fat clients (Exceed, HostExplorer, NFS Maestro) in gebruik te nemen en te beheren, voor de toegang tot mainframe-, midrange en UNIX/X

Window-systemen.

Over Hummingbird Hummingbird Communications Ltd. ontwikkelt, verkoopt en ondersteunt terminal emulatie-oplossingen. Daarnaast is er een tweede productlijn,

Business Intelligence. De producten van Hummingbird worden over de hele wereld verkocht en ondersteund door geautoriseerde wederverkopers in meer dan 40 landen. Het bedrijf is gevestigd in North York, Ontario, Canada en heeft kantoren in Mountain View (Californie), Washington DC, Raleigh (North Carolina), Sydney (Australie), Geneve (Zwitserland), Munchen (Duitsland), Parijs (Frankrijk) en Wokenham (Groot-Brittannie), Wavre (Belgie) en Amsterdam (Nederland). Nadere informatie over Hummingbird is te verkrijgen op Internet, https://www.hummingbird.com