PERSBERICHT

HUNTER DOUGLAS N.V., Piekstraat 2, 3071 EL Rotterdam, Nederland, Tel. 010 - 4869911, Telex 28694-28899, Telefax 010 - 48503550

Voor publicatie: 7 maart 2000
17.00 uur

HUNTER DOUGLAS NEEMT LIMELIGHT IN NEDERLAND OVER

Rotterdam: Hunter Douglas, wereldmarktleider op het gebied van raambekleding-producten (Luxaflex®) en een belangrijk producent van bouwproducten (Luxalon®), heeft Limelight overgenomen, een toonaangevend producent van hoogwaardige sunlouvre systemen. Het in Breda gevestigde Limelight heeft een omzet van ca. EUR 4.5 miljoen. De voorwaarden van de transactie worden niet bekend gemaakt.

De acquisitie van Limelight verbreedt het Hunter Douglas sunlouvre programma met een toonaangevend assortiment van hoogwaardige aan de gevel gemonteerde systemen. Limelight zal onder het huidige management blijven opereren als een autonoom bedrijf, dat naast zijn bestaande afzetkanalen zal gaan leveren aan het internationale distributie netwerk van Hunter Douglas.

Hunter Douglas, met het hoofdkantoor in Rotterdam, omvat 140 ondernemingen, die actief zijn in ruim 80 landen. Hunter Douglas heeft ongeveer 13.500 werknemers en een omzet in 1998 van ca. EUR 1.24 miljard.

De aandelen van Hunter Douglas N.V. worden verhandeld aan de Nederlandse, Zwitserse en Duitse effectenbeurzen, via Seaq International (Londen) en als ADR's op de "over-the-counter-market" in New York.

Voor nadere informatie:
L. Reijtenbagh