Ingezonden persbericht

Grootste UMTS-licentiehouder in UK kiest Chordiant voor multi-channel CRM

UMTS-telco Hutchison 3G: Hutchison Whampoa, NTT DoCoMo, KPN Mobile

Amsterdam, 15 augustus 2001 - Hutchison 3G, houder van de grootste UMTS-licentie in het Verenigd Koninkrijk, kiest Chordiant als strategische CRM-oplossing voor het interactiebeheer van haar klanten. Dit is het eerste grote contract dat een 3G-telco heeft gesloten met een CRM-leverancier. Chordiant gaat de serviceaanvragen verwerken van gebruikers van het H3G-netwerk en biedt operationele CRM-functionaliteiten via de belangrijkste kanalen. Hutchison wil met deze samenwerking de tevredenheid van haar klanten optimaliseren en het behoud van haar klanten vergroten.

H3G is voor 65 % onderdeel van Hutchison Whampoa. De andere aandeelhouders zijn NTT DoCoMo en KPN Mobile. H3G's middleware-architectuur zorgt voor een compleet beeld van iedere klant en maakt het mogelijk om gepersonaliseerde diensten te leveren aan haar abonnees. Binnen deze architectuur focust Chordiant zich op klantgerichte informatie en het beheer van klantinteractie. Op basis hiervan zal H3G relevante diensten kunnen aanbieden aan elke abonnee via elk gewenst medium. Hiermee wordt de gemiddelde omzet per gebruiker (Average Revenue Per User - ARPU) verhoogd.

De oplossing van Chordiant wordt in de eerste fase met name operationeel in het Verenigd Koninkrijk. Daarna volgen alle landen waarin Hutchison Whampoa 3G-belangen heeft.

Colin Tucker, directeur van Hutchison 3G, zegt over de keuze voor Chordiant: "Doorslaggevend voor ons was het feit dat we met het ICIM-platform van Chordiant kunnen inspelen op de wensen van onze miljoenen gebruikers. Klanttevredenheid is voor onze concurrentiepositie essentieel en Chordiant biedt de beste oplossing om een sterke klantrelatie op te bouwen en te onderhouden, ongeacht het kanaal en de taal die onze klanten spreken."

"Hutchison 3G maakt zich sterk voor een optimale klantervaring voor haar mobiele gebruikers en voor een maximale opbrengst per gebruiker", aldus Sam Spadafora, bestuursvoorzitter en CEO van Chordiant. "Onze ervaring met telecommaatschappijen leert ons dat Hutchison 3G met onze oplossing zich positief kan blijven onderscheiden van de concurrentie in deze markt."

Over Hutchison 3G
Hutchison 3G Ltd. is de houder van een UMTS-licentie in Europa met het grootste spectrum voor de UK. Hutchison Whampoa Limited heeft een belang van 65 procent in Hutchison 3G. De andere aandeelhouders zijn NTT DoCoMo (20 procent) en KPN Mobile (15 procent).

Chordiant Software
Chordiant Software biedt een Unifying Customer Relationship Management-oplossing (CRM) op basis van haar Intelligent Customer Interaction Managment-platform. Het ICIM-platform van Chordiant biedt schaalbare bouwstenen voor de ontwikkeling en integratie van flexibele CRM-oplossingen met de bestaande bedrijfssystemen van klanten.

Ongeacht de manier van communiceren - via regiokantoren, web, e-mail, telefoon of draadloze verbindingen - biedt de Unified CRM Solution van Chordiant real-time een eenduidig beeld van iedere klant en een gepersonaliseerd proces voor elke interactie. Het platform bevat een complete business process engine waarmee voor verschillende contactmogelijkheden hoogwaardige oplossingen worden geboden. Op basis van de geavanceerde Marketing Automation Business Services kunnen marketeers de ROI voor direct-marketinginitiatieven verbeteren door de ontwikkeling, uitvoering en aanscherping van acties via traditionele en on line kanalen.

Chordiant Software heeft haar hoofdkantoor in Cupertino, Californië, en heeft regionale kantoren in Londen, Melbourne, Chicago, München, Dallas, New York, Parijs, Frankfurt en Amsterdam.

Meer informatie over Chordiant is te vinden op de website: www.chordiant.com.

Deel: ' Hutchison 3G kiest Chordiant voor multi-channel CRM '




Lees ook