Ingezonden persbericht

Huurdersvereniging en Wooncompagnie ondersteunen bewonersinitiatief

Bloembakken in Schager Wingerdstraat

krijgen een fleurige opknapbeurt!

De bloembakken in de Wingerdstraat te Schagen worden opgeknapt. De bakken worden aanstaande woensdag 25 november geheel opnieuw ingericht met bolplanten en overige beplanting. De actie komt voort uit een voorstel dat een huurder indiende bij Huurdersvereniging De Onderste Steen. De huurdersvereniging en Wooncompagnie ondersteunen het plan. Met als resultaat: een extra fleurige Wingerdstraat!

Enige tijd geleden diende buurtbewoner P. Bak een voorstel in bij Huurdersvereniging De Onderste Steen. Het voorstel betrof het opknappen van de bloembakken in de Wingerdstraat in Schagen. Volgens de heer Bak, hovenier van beroep, bieden de bloembakken meer mogelijkheden dan met de huidge beplanting. Zijn plan is besproken met de buurtbewoners, die meteen enthousiast reageerden.

Initiatief komt leefbaarheid buurt ten goede
Nadat contact is opgenomen met de gemeente Schagen, de eigenaar van de bloembakken en bijbehorende planten, is het voorstel door Huurdersvereniging De Onderste Steen en Wooncompagnie gehonoreerd. 'Wij waarderen het feit dat een huurder het initiatief neemt om een plan op te zetten, met als doel de buurt leefbaarder te maken,' licht een woordvoerder van Wooncompagnie die beslissing toe.

De plantenbakken zullen opnieuw worden ingericht door de firma Groentotaal A. de Boer.

---- --

Zoekwoorden: