AutoRai

Hyundai blijft groeien 7-1-00.

Hyundai wil in 2000 opnieuw fors groeien in ons land. Importeur Greenib Car verwacht mede door verdere uitbreiding van de modellijn uit te komen op 25.000 verkochte personen- en bedrijfswagens. Dat is een stijging van bijna twintig procent ten opzichte van 1999. "Voor ons was 1999 met bijna 20.000 verkopen, waarvan bijna 12.000 personenwagens, een absoluut recordjaar", meldt Milco de Vries, Sales & Marketing Director bij Greenib Car. "Nieuwe modellen hebben ons gamma verbreed en daarmee de basis gelegd voor de groei. De XG, Coupé, de Accent en de Atos Spirit zijn allemaal in 1999 gelanceerd. Daardoor konden we zo'n dertig procent meer verkopen dan in 1998." De groei van Hyundai ligt daarmee twee maal zo hoog als de toename van de autoverkopen in Nederland. De belangrijkste Hyundai gangmakers zijn de Atos Multi en Spirit, de Excel en de Lantra. De toekomst ziet er rooskleuriger uit dan ooit. Het kersverse Hyundai verkooprecord zal waarschijnlijk al in 2000 sneuvelen. De algemene verwachting is dat de totale automarkt, die in 1999 eveneens een recordhoogte bereikte, iets daalt. Hyundai mikt echter op de verkoop van 25.000 auto's. "We werken op verschillende fronten aan de groei van ons merk. Het Hyundai 2000 Programma is een instrument om de Nederlandse verkoop- en serviceorganisatie verder te professionaliseren. Door sponsoring van Euro 2000, het Europees kampioenschap voetbal, werkt Hyundai aan de bekendheid en het imago van het merk." Daarnaast staat weer een reeks modellen gereed om zijn entree te maken op de Nederlandse markt. In februari debuteert de Highway Van, een luxueuze bedrijfsauto. "Het is een nieuw type in de klasse tot 3,5 ton GVW. We hebben ook de H 200 pick-up, afgeleid van de H 200 bestelauto. Dat is pas het begin. In dezelfde maand komt de Trajet, een totaal nieuwe ruimteauto. Later in 2000 volgt de Santa Fé, een echte vrijetijdsauto met bijzondere kwaliteiten. Hij ziet er ruig uit en is leverbaar met vierwielaandrijving. De Highland komt daarna en is een echte terreinwagen: groot, sterk en onverwoestbaar." De reeks nieuwe modellen moet samen met de initiatieven achter de schermen zorgen voor verdere groei van het merk op de Nederlandse markt. "Hyundai is een speler van formaat. Zowel op de wereldwijde automarkt als in Nederland. Door de aanhoudende reeks nieuwe modellen hebben we meer te bieden dan ooit. Voor 2004 verwachten we te kunnen doorgroeien tot 30.000 nieuwe auto's per jaar."

Deel: ' Hyundai blijft groeien in 2000 '