PERSINFORMATIE

Amsterdam, 28 april 2000

Eén maand na introductie op eerste plaats

IBazar.NL Meest Bezochte internetveiling in nederland

De internationale veilingsite iBazar heeft zich binnen een maand na haar lancering in Nederland ontwikkeld tot de grootste internetveiling in ons land. Sinds de start, eind maart, heeft iBazar.nl 36.000 leden geregistreerd die kunnen kopen en bieden via de internetsite. Met een totaal aantal kavels van 23.000 overvleugelt iBazar.nl alle andere bekende veilingsites in ons land. Dit is in lijn met de situatie in andere Europese landen als Frankrijk, Italië en Spanje, waar iBazar marktleider is.

Jordan Paul, internationaal directeur van de overkoepelende iBazar Group is zeer ingenomen met dit snelle record. Het geeft eens te meer aan dat ons concept van groot aanbod, goede service en optimale betrouwbaarheid, uitstekend werkt. Dankzij onze uitgebreide ervaring met iBazar in andere landen, hebben we het systeem tot in details kunnen uitwerken. We kampen daardoor niet zo snel met kinderziektes als de nieuwe spelers in de markt. Maar het belangrijkste is dat iBazar.nl als geheel uitstekend aanslaat. Nederland was het eerste Noord-Europese land waar we van start gingen, dus dit resultaat is een perfecte bevestiging van de kansen die iBazar ook in dit deel van Europa heeft. Inmiddels is iBazar ook van start gegaan in Zweden en België, waar de eerste resultaten eveneens zeer positief zijn.

Nummer één
iBazar is opgericht in 1998 als eerste Franse customer-to-customer veilingsite. Vervolgens werden virtuele veilingen geopend in Italië, Spanje en Brazilië. De iBazar Group is met meer dan 100 miljoen pageviews de derde internetgroep in Frankrijk. In dat land staat iBazar-site met meer dan 300.000 leden en 45 miljoen pageviews in de top 10 van meestbezochte websites. Maandelijks wordt omgerekend voor meer dan 80 miljoen gulden bruto verkocht en melden zich 50.000 nieuwe leden aan. De Franse, Italiaanse en Spaanse site zijn de nummer één veilingsites van hun land, de Braziliaanse bezet een tweede plaats. Wereldwijd heeft iBazar 850.000 leden en een bestand van gemiddeld 250.000 kavels.
Betrouwbaarheid
Op de iBazar.nl kunnen particulieren kosteloos producten ter veiling aanbieden. De meest uiteenlopende items  in veilingtermen: kavels  worden bij opbod verkocht. Aspirant-kopers kunnen op deze manier kiezen uit een vrijwel onbeperkt aanbod van goederen, variërend van cds, antiek en boeken, tot postzegelverzamelingen, autos en zelfs huizen. iBazar grote waarde aan de betrouwbaarheid van de geboden diensten. Om die te kunnen garanderen, geldt bij iBazar een aantal standaardprocedures voordat een kavel wordt toegelaten op de site. Een speciale bemande controle-unit checkt alle ter veiling aangeboden producten; daarnaast worden de omschrijvingen van de items automatisch gescreend door middel van een filterprogramma. Ten slotte kunnen verkopers en kopers elkaar na de transactie on line een beoordelingscijfer geven. Kopers en aanbieders bouwen op deze manier een voor alle bezoekers controleerbare staat van dienst op. Met dit systeem weert iBazar onbetrouwbare deelnemers van de site en voorkomt illegale transacties. Deze aanpak is een beproefde formule in de landen waar iBazar op dit moment al succesvol opereert.

Deel: ' IBazar.nl meest bezochte internetveiling in Nederland '