IBM Nederland

IBM informatie in Nederland

Services

Ontwikkeling van standaarden voor spraakherkenning

Belangrijke spelers in spraakherkenning kondigden op 13 april op de DemoMobile 99-conferentie de oprichting aan van de Voice Technology Initiative for Mobile Enterprise Solutions (VoiceTIMES). Doel van VoiceTIMES: standaarden ontwikkelen voor het bouwen en implementeren van mobiele apparatuur en oplossingen die gebruikmaken van spraaktechnologieën. Naast IBM nemen Philips, Intel, Dictaphone, e.Digital, Norcom Electronics en Olympus deel aan VoiceTIMES.

VoiceTIMES gaat specificaties definiëren voor de uitwisseling van stemcommando's en andere informatie door bestaande en toekomstige mobiele apparatuur. Voor mobiele spraakherkennende apparaten bestaan op dit moment nog geen standaarden. Branchesamenwerking moet leiden tot gestandaardiseerde kosteneffectieve mobiele oplossingen. VoiceTIMES begint met enkele zeer gerichte studies naar bedrijfsoplossingen met mobiele apparatuur die de manier waarop bedrijven zaken doen aanzienlijk kunnen verbeteren en zelfs radicaal veranderen. Daarbij is mobiele toegang tot het Internet en intranet een van de belangrijkste uitgangspunten.

Meer informatie op de IBM Voice Times website

IBM Corporation