Nieuwe PC 300PL met Pentium III IBM?s snelste desktop-PC ooit

Minimale TCO (total cost of ownership) en maximale prestaties

Amsterdam, 4 maart 1999 ? IBM introduceert een nieuwe PC 300PL met Intel?s nieuwe microprocessor Pentium III en met ondersteuning voor IBM?s System Migration Assistant (zie Bijlage). Deze nieuwe IBM PC 300PL is daarmee de snelste desktop-PC die IBM ooit op de markt heeft gebracht.

Met processorsnelheden van 450 MHz en 500 MHz is de IBM PC 300PL ideaal als netwerkcomputer. De beheerfunctionaliteit wordt geoptimaliseerd door IBM?s Universal Manageability-tools en -technologieën, waarmee beheer en beveiliging van pc?s een stuk eenvoudiger worden.

Speciale aandacht is besteed aan de grafische mogelijkheden. Een aantal modellen van de IBM PC 300PL is uitgerust met de Matrox Millenium G200 AGP 2X-adapter voor betere 2D/3D graphics en 3D rendering. De betreffende modellen ondersteunen 24-bit kleuren en beschikken standaard over een grafisch geheugen van 8MB (uitbreidbaar tot 16MB).

De productlijn biedt nu ook modellen met 128MB geheugen, een 40x cd-rom en een snelle vaste schijf van 7200 rpm met een opslagcapaciteit van niet minder dan 20,4 GB. Alle modellen beschikken over geïntegreerde audio met een interne speaker, 10/100 Ethernet en een handige ScrollPoint-muis.

Kostenbesparend Vanuit het besef dat de aankoopprijs slechts een fractie van de totale kosten vertegenwoordigt, wordt de IBM PC 300PL geleverd met Wake on LAN, Alert on LAN, LAN Client Control Manager en SMART Reaction ? alles verpakt in één pakket met de naam Universal Management Agent. Daarvan maken ook IBM?s verbeterde voorziening Asset ID (met EEPROM-chip die informatie over de pc bevat), ConfigSafe en Norton Anti-Virus deel uit. Dankzij de intelligente client management agent die via een webbrowser werkt, kan de systeembeheerder gebruikers vanaf vrijwel elke locatie ondersteunen.

Prijs en beschikbaarheid De nieuwe IBM PC 300PL is vanaf begin april leverbaar en is geprijsd vanaf EUR 1.855,9, of FL 4.090,-.

Internet-gebruikers kunnen ook voor nadere informatie over IBM en haar producten, diensten en technologie terecht op het World Wide Web. Het adres van IBM's home page is https://www.ibm.com. Het adres van de Nederlandse IBM PSG home page is: https://www.pc.ibm.com/nl. Tevens kunt u voor meer informatie telefonisch terecht bij het IBM PC Response Centre (020 ? 504 05 01). Dit persbericht en andere informatie van en over IBM is electronisch beschikbaar op NEWSdesk, het online IT-nieuwsnetwerk. Deze dienst is bereikbaar op het Internet, WWW-adres: https://www.newsdesk.com.

Deel: ' IBM brengt nieuwe PC 300PL met Pentium III '