IBM Nederland

IBM en Philips zetten vaart achter ontwikkeling spraakherkenningstechnologie

IBM en Philips kondigden op 6 mei een nieuwe samenwerking aan. Hiermee willen beide beide bedrijven de wereldwijde acceptatie van spraakherkenningstechnologie bespoedigen. De reden is duidelijk: volgens brancheanalysten zal spraakherkenning de komende jaren een van de grootste trends worden.

De vraag naar spraakherkenningsproducten groeit dan ook snel. Door intensieve research en ontwikkeling willen IBM en Philips grote aantallen nieuwe gebruikers kennis laten maken met de krachtige technologie. IBM en Philips zetten zich in voor taalontwikkeling en werken aan standaarden waardoor spraakherkenningsproducten sneller in de markt kunnen worden opgenomen.

"De markt zal enorm groeien als de technologie ook door het bedrijfsleven gebruikt kan worden", meent W.S. Osborne, general manager van IBM Speech Systems. "Samen met Philips kunnen we snel en efficiënt dit soort oplossingen op de markt brengen. Ondertussen werken we aan standaarden voor de nieuwe generatie van spraaktechnologieën."

Ron van den Bos, algemeen directeur van Philips Speech Processing: "Door deze strategische samenwerking kunnen we technische deskundigheid en expertise op het gebied van taalontwikkeling uitwisselen en zo ons wereldwijde aanbod aan
spraakherkenningstechnologie vergroten. Spraakherkenning is een overtuigende oplossing voor de PC-branche, maar biedt ook mogelijkheden op andere vlakken, zoals mobile computing, telecommunicatie en consumentenelectronica."

Deel: ' IBM en Philips zetten vaart achter spraakherkenning '