IBM en Progress Software werken samen aan ASPEN-programma

Beschikbaarheid van huurapplicaties zal naar verwachting toenemen.

Capelle a/d IJssel, 4 november 1999 - Progress Software (NASDAQ:PRGS) en IBM maken bekend dat IBM's outhosting-diensten via het ASPEN-programma (Application Service Provider ENablement) beschikbaar worden gesteld voor meer dan 800 Independent Software Vendors (ISV's) van Progress Software. Het akkoord geldt voor de gehele EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika) van Progress Software.

Het ASPEN-programma stelt 800 ISV-partners van Progress Software in de EMEA-regio in staat over te stappen naar het snelgroeiende ASP-distributiemodel en hun software-applicaties via gedistribueerde netwerken aan eindgebruikers verhuren en nieuwe, winstgevende activiteiten ontwikkelen. IBM draagt hieraan bij door Progress Software ISV's, die deelnemen aan het ASPEN-programma, een netwerkinfra-structuur van hoge kwaliteit en een leveringssysteem te bieden.

Justin Wright, Regional Director UK, Ierland, Midden-Oosten en Afrika: "Door de samenwerking met IBM zal het midden- en kleinbedrijf sneller over eersteklas-applicaties kunnen beschikken. Veel van Progress" ISV's, waarvan er inmiddels zo"n vijftig deelnemen aan het ASPEN-programma, hebben ons laten weten dat ze zich willen concentreren op hun kerncompetenties, namelijk applicaties die specifiek zijn ontwikkeld voor de markt van de middelgrote bedrijven."

"IBM's medewerking aan het ASPEN-programma betekent dat deze ISV"s voortaan op de technologieoplossingen van IBM kunnen steunen voor de onderliggende infrastructuur van outhostingsystemen. De combinatie van op Progress-technologie gebaseerde applicaties die door IBM worden 'gehosted' is aantrekkelijk en zal onze ISV"s ondersteunen bij het verwerven van nieuwe business als zij hun applicatie-verhuuractiviteiten op de markt brengen."

De overeenkomst biedt ASPEN-ISV's een keuze uit outhosting-omgevingen op AS/400-, RS/6000- en Netfinity-platforms. ASPEN-ISV's kunnen bovendien gebruikmaken van aanvullende IBM-diensten zoals "ready-to-rent" e-mail, time management-systemen, EDI, IBM's suite van services voor het distributiekanaal en flexibele financieringsprogramma"s.

"IBM gaat samenwerking aan met ISV's die zich willen profileren als ASP's en applicaties leveren in een e-businessomgeving", aldus Michel Duponchel, Director EMEA Telecommunications & ISP Industries bij IBM. "Onze samenwerking met Progress Software bewijst dit en betekent een belangrijke uitbreiding van ons 'Service Providers for E-business Programme'."

Over IBM

IBM is 's werelds grootste IT-bedrijf. IBM speelt al 80 jaar een toonaangevende rol om bedrijven te helpen bij innovatie. Met zijn 'Service Providers for e-business'-initiatief biedt IBM een geïntegreerd portfolio van diensten en supportprogramma"s om nieuwe zakelijke voordelen te bieden aan Internet Service Providers die hosting en toegang bieden, Application Service Providers die applicaties aanbieden op abonnement- of huurbasis, ISV's en integrators. Voor meer informatie kunt u terecht op IBM"s website: http://www.ibm.com/solutions/isp

Progress Software

Progress Software Corporation (Nasdaq: PRGS) is leverancier van softwareproducten en -diensten, waarmee bedrijfsoplossingen kunnen worden ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd voor alle computer- en netwerk-omgevingen (development, deployment en management). De producten worden gebruikt door ruim 60% van de Fortune 100-bedrijven en omvatten onder meer applicatieservers, databases, ontwikkeltools en beheerproducten voor Internet/Web-extranet- en intranet-applicaties.

De klanten van Progress Software zijn actief in 100 landen, worden wereldwijd ondersteund door 1200 Progress-medewerkers en implementeren jaarlijks voor meer dan $1,5 miljard aan applicaties, gebaseerd op Progress Software en ontwikkeld door meer dan 2000 onafhankelijke softwareleveranciers. Voor meer informatie kunt u terecht op de volgende website: www.progress.com.

Meer informatie:

Progress Software