IBM gaat door met ontwikkelen hardware voor Windows 2000

Bekroonde Netfinity-serverlijn uitgebreid met nieuwe modellen

Amsterdam, 5 februari 1999 ? IBM heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf zich sterk zal inzetten om haar technologieën beschikbaar te maken voor het Windows 2000 NT server platform. Tevens kondigt IBM twee nieuwe Netfinity servers aan die zijn uitgerust met de nieuwste 450 Mhz Intel PentiumII Xeon-processor.

Het Amerikaanse IBM Center for Microsoft Technologies richt zich op een versnelde ontwikkeling van functionaliteit voor Netfinity servers die op Windows 2000 draaien. IBM´s X-architecture (de architectuur voor Netfinity-hardware) zal daarbij fungeren als blauwdruk om IBM´s enterprise technologieën beschikbaar te maken voor het Windows 2000 besturingssysteem. Zo wordt gewerkt aan opslagmogelijkheden op ondernemingsschaal, schaalbare clustering (inclusief gebruik van een SP-switch), high-speed interconnect-technologie, 8-weg SMP, geavanceerd geheugen en cross-platform interoperabiliteit.

Daarnaast zet het centrum zich in om leden van het programma Netfinity ´Partners in Development´ te helpen hun software te optimaliseren voor de nieuwe servers.

In het kader van IBM´s OnForever initiatief wordt bijvoorbeeld de komende drie jaar gewerkt aan uitbreiding van ´hot plug´ faciliteiten voor geheugenruimte en microprocessoren. De beschikbaarheid van de server zal verder worden verbeterd door technologieën als ´concurrent diagnostics´ en ´ad-hoc software-upgrades´. Deze technologieën zijn op dit moment reeds beschikbaar voor het midrange- en mainframe-platform.

De samenwerking tussen Microsoft en IBM zal resulteren in maximale compatibiliteit tussen verschillende systemen. Daarnaast zal de High-Availibility techologie van het IBM mainframes nu ook voor de Netfinity-servers beschikbaar komen. Dit maakt de nieuwe Netfinity server aantrekkelijk voor gebruikers die applicaties met omvangrijke transacties willen in een Windows NT omgeving willen uitvoeren.

De Netfinity-servers zijn ook in de toekomst uit te breiden met nieuwe Intel-processortechnologieën en toekomstige vierweg-SMP configuraties. Voor gebruikers betekent dit een veilige investering in hardware, met maximale flexibiliteit wat betreft upgrades naar nieuwe processortechnologie of toekomstige vierweg SMP configuraties.

De nieuwe Netfinity ServerGuide 4.1 vereenvoudigt de installatie en configuratie van Netfinity-servers onder Windows NT. Bovendien zijn de servercommunicatie-opties uitgebreid met ondersteuning voor een nieuwe reeks PCI-adapters voor seriële remote access, mainframe-connectiviteit en wide area interface-verbindingen met Netfinityserver-gebruikers.

Internet-gebruikers kunnen ook voor nadere informatie over IBM en haar producten, diensten en technologie terecht op het World Wide Web. Het adres van IBM's home page is https://www.ibm.com. Het adres van de Nederlandse IBM PSG home page is: https://www.pc.ibm.com/nl. Tevens kunt u voor meer informatie telefonisch terecht bij het IBM PC Response Centre (020 ? 504 05 01).

Dit persbericht en andere informatie van en over IBM is electronisch beschikbaar op NEWSdesk, het online IT-nieuwsnetwerk. Deze dienst is bereikbaar op het Internet, WWW-adres: https://www.newsdesk.com.

Deel: ' IBM gaat door met ontwikkelen hardware voor Windows 2000 '