IBM Net.Commerce voor AS/400 biedt geavanceerde catalogus- en betalingsfuncties voor elektronische winkels

Amsterdam, 7 juni 1999 – IBM introduceert een nieuwe versie van Net.Commerce voor AS/400. Hiermee kunnen kleine en middelgrote bedrijven gemakkelijk en snel een elektronische winkel inrichten en beheren op een veilige en betrouwbare server. Net.Commerce voor AS/400, versie 3, ondersteunt e-commerce omgevingen voor zowel zakelijke klanten als consumenten. Het product biedt een totale elektronische winkeloplossing: van het samenstellen van catalogi en het inrichten van sites tot het verwerken van betalingen en het afhandelen van orders. Websites die zijn gemaakt met de Net.Commerce kunnen worden gekoppeld aan back-end systemen, bedrijfsgegevens en bedrijfssystemen zoals Lotus Domino, en wel op één enkele AS/400e-server. Klanten kunnen zo hun elektronische winkel integreren met hun bedrijfsactiviteiten, waardoor op de winkelsite gebruik kan worden gemaakt van e-mail-, discussiegroep- en bulletinboardfaciliteiten.

Net.Commerce voor AS/400, versie 3, biedt onder meer tools als de Store Creation Wizard. Hiermee kunnen ondernemingen op basis van drie voorgedefinieerde startersjablonen op eenvoudige wijze een commerciële site bouwen. Het verzorgt tevens site-presentatie, navigatie, shopping, inkoop, browsing, registratie, de afsluit- en verzendmethode, de BTW-berekening en de betalingswijze.

IBM Payment Server biedt winkeliers de mogelijkheid diverse elektronische betaalmiddelen te accepteren, waaronder het SET-protocol.

Geavanceerde catalogustools helpen klanten bij het kiezen en aankopen van producten. Deze tools bieden een combinatie van kennisengineering en zoekfuncties, resulterend in op maat gesneden begeleiding bij het doen van aankopen.

Net.Commerce wordt verder geleverd met tools om integratie met bestaande software zoals Lotus Domino of SAP R/3 snel en gemakkelijk tot stand te brengen.

Net.Commerce voor AS/400, versie 3, is per direct beschikbaar. Prijzen zijn vanaf fl.16.141,00, met eventuele financieringsmogelijkheden van IBM Global Financing. AS/400-klanten die momenteel gebruikmaken van versie 2, komen in aanmerking voor een gratis upgrade naar versie 3 binnen dezelfde processorfamilie (hiervoor kunnen bepaalde beperkingen gelden).

IBM Net.Commerce

IBM Net.Commerce, waaraan DB2 Universal Database ten grondslag ligt, maakt deel uit van de WebSphere-productlijn. IBM Net.Commerce is een

e-commerce server die winkeliers in staat stelt een elektronische winkel in te richten met de beste beveiligingsvoorzieningen, intelligente catalogustools en ongeëvenaarde databasefunctionaliteit.

De AS/400

De AS/400 is wereldwijd het meestgebruikte multi-user computersysteem voor bedrijven. Enkele feiten: van dit systeem zijn inmiddels ruim 600.000 stuks verkocht in meer dan 150 landen, het is verkrijgbaar in 51 talen en de AS/400 is geïnstalleerd in nagenoeg alle (97 procent) Fortune 100 Industrial-bedrijven. De nieuwe generatie AS/400 -- servers uit de

AS/400e-serie -- biedt 64-bit performance en is ongekend betrouwbaar,schaalbaar en veilig. Een AS/400e-server met een selectie uit de meer dan 30.000 64-bit applicaties, met een geïntegreerd besturingssysteem en geïntegreerde netwerktechnologie biedt plaats aan Internetsites en maakt tegelijkertijd e-business mogelijk, complexe database-queries, het gebruik van Java en Lotus Domino en de toepassing van conventionele applicaties, zoals salarisadministratie en HR. Veiligheid en betrouwbaarheid staan hierbij voorop, terwijl de performance voortdurend is gewaarborgd.

Internet-gebruikers kunnen voor nadere informatie over IBM, haar producten, diensten en technologie terecht op het World Wide Web. Het adres van IBM's home page is: https://www.ibm.com. Het adres van de IBM AS/400 home page is: https://www.as400.ibm.com. Het adres van de Nederlandse IBM home page is: https://www.nl.ibm.com.

Deel: ' IBM introduceert Net.Commerce voor AS/400 '