IBM introduceert nieuwe Linux-initiatieven

Amsterdam, 19 augustus 1999 ? IBM heeft tijdens Solutions ?99 (Las Vegas) en LinuxWorld ?99 (San Jose, CA) bekend gemaakt haar service en support voor Linux verder uit te breiden. Zo gaat IBM door middel van diverse marketingactiveiten nog nauwer samenwerken met Linux-distributeur Red Hat. Klanten en business partners van IBM kunnen hierdoor Linux nog gemakkelijker en optimaler inzetten.

IBM kondigt verder de volgende uitbreidingen aan:

Ondersteuning Linux op Netfinity-servers
IBM biedt kosteloze ondersteuning voor alle belangrijke versies van Linux op Netfinity-servers, gedurende de eerste negentig dagen. In 164 landen, waaronder Nederland, zijn supportcentra opgericht om Netfinity-klanten die gebruik maken van de Linux-versies Caldera en Red Hat, te helpen bij de installatie van zowel hardware als systeemsoftware. Deze supportcentra zijn vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week telefonisch of per e-mail bereikbaar. Tevens staan zij in verbinding met een database met de meest gestelde vragen en bijbehorende oplossingen.

Verder maakt IBM bekend dat de broncode van de Netfinity ServeRAID-driver nu algemeen beschikbaar is. Deze software biedt Linux-opslagoplossingen voor de onderneming. Het vrijgeven van deze broncode wordt door de Linux-gemeenschap en de Free Software Foundation gezien als een belangrijke bijdrage aan de open software-beweging.

IBM werkt bovendien met SAP aan een voor Linux geoptimaliseerde versie van SAP R/3 voor Netfinity-servers. In dit kader gaan IBM en SAP in Duitsland een nieuw ontwikkelingscentrum oprichten onder de naam Linux Lab, dat nauw verwant is aan de International Competency Centers van IBM. De twee ondernemingen wisselen hier hun expertise uit op het gebied van bedrijfskritische zakelijke applicaties.

IBM Software, Lotus en Tivoli ondersteunen Linux De geïntegreerde IBM Suites for e-business, bestaande uit software van IBM en Lotus, ondersteunen nu ook het Linux-platform.

Lotus gaf op LinuxWorld een ?preview? van Lotus Domino release 5 voor Linux. Deze preview kan kosteloos gedownload worden van https://notes.net/Linux.

Ook Tivoli Systems heeft haar producten, waaronder Tivoli Enterprise en Tivoli Management Suites, gereed gemaakt en getest voor het Linux-platform.

Het bieden van wereldwijde service en support voor Linux is een belangrijk onderdeel van de IBM?s ?open source?-strategie. IBM biedt complete Linux oplossingen, inclusief hardware, software, services en technische ondersteuning.

Internet-gebruikers kunnen voor meer informatie over IBM en haar producten, diensten en technologie terecht op https://www.ibm.com. Meer informatie over IBM, Linux en Netfinity-servers vindt u op de websites https://www.ibm.com/linux en https://www.pc.ibm.com/ww/netfinity/linux.

Deel: ' IBM introduceert nieuwe Linux-initiatieven '