IBM introduceert complete desktop-oplossing voor kleine en expanderende bedrijven

Amsterdam, 5 februari 1999 - IBM introduceert de nieuwe PC 300GL SBS (Small Business Series) op de Europese markt. Deze PC is een ideale oplossing voor kleine en expanderende bedrijven die hun productiviteit willen verhogen en de nieuwe e-business mogelijkheden volledig willen benutten. De nieuwe PC 300GL is een complete, productiviteitsverhogende desktop-oplossing met Internet-tools en beheerfunctionaliteit voor kleine bedrijfsnetwerken. Bovendien wordt de PC 300GL geleverd via het IBM-programma SystemXtra, waarbinnen bedrijven tegen gunstige voorwaarden kunnen profiteren van flexibele lease-mogelijkheden in combinatie met alle benodigde services, opleidingsfaciliteiten en oplossingen. Voor de prijsbewuste kleine en middelgrote bedrijven is de nieuwe PC 300GL ook beschikbaar zonder extra geïnstalleerde software, waardoor het instapmodel met Celeron 333-processor al beschikbaar is vanaf 1.425,- (2), één van de laagste prijzen in de markt.

IDC beschouwt kleine en middelgrote bedrijven - tussen 10 en 500 werknemers - als de ruggengraat van de Europese economie en schat dat deze verantwoordelijk zijn voor ruim de helft van de in Europa gerealiseerde omzet. Kleine en middelgrote bedrijven geven beduidend meer aan IT uit dan grote ondernemingen. Uit een onderzoek van IBM is gebleken dat de eisen die door het MKB aan nieuwe pc's worden gesteld vooral betrekking hebben op gebruiksgemak, de modernste technologieën tegen gunstige voorwaarden en goede service- en onderhoudscontracten. Op die manier kunnen bedrijven met de modernste middelen inspringen op nieuwe e-business mogelijkheden, zelfs wanneer een eigen IT-afdeling niet haalbaar is.

De IBM PC 300GL Small Business Series is geprijsd vanaf 2.130,- (2), afhankelijk van model en configuratie. Het product is direct leverbaar via IBM's business partners en wordt geleverd met drie jaar garantie.

Internet-gebruikers kunnen voor nadere informatie over IBM en haar producten, diensten en technologie terecht op het World Wide Web. Het adres van IBM's home page is https://www.ibm.com. Het adres van de Nederlandse IBM PSG home page is: https://www.pc.ibm.com/nl. Tevens kunt u voor meer informatie telefonisch terecht bij het IBM PC Response Centre (020 ? 504 05 01).

Dit persbericht en andere informatie van en over IBM is electronisch beschikbaar op NEWSdesk, het online IT-nieuwsnetwerk. Deze dienst is bereikbaar op het Internet, WWW-adres: https://www.newsdesk.com.

Deel: ' IBM introduceert PC 300GL Small Business Series in Europa '