IBM komt met ultralichte en dunne mini-notebook

Amsterdam, 8 februari 2000 - IBM heeft de notebook productlijn uitgebreid met de ThinkPad 240. Deze eerste mini-notebook van IBM is ultralicht en dun. Daarnaast heeft IBM een aantal bestaande modellen van ThinkPad-notebooks vernieuwd, waaronder de ThinkPad 600X.

ThinkPad 240: Mini-notebook met full-travel toetsenbord De ThinkPad 240, met een gewicht van 1,3 kg en een dikte van slechts 2,5 centimeter, is speciaal ontworpen voor mensen die veel onderweg zijn en behoefte hebben aan een uiterst draagbaar systeem zonder daarbij concessies te willen doen aan de prestaties. De ThinkPad 240 is voorzien van de meest recente technologie en bovendien uitgerust met alle standaardpoorten waarmee de noodzaak voor uitbreidingspoorten vervalt. Branche-experts prijzen dit nieuwe model vanwege het comfortabele full-travel toetsenbord met een omvang van 95% van een normaal toetsenbord. Daarnaast heeft het model een TrackPoint-aanwijzer en een large palm rest wat prettig is bij het typen. De ThinkPad 240 (model 2609-41G) is te verkrijgen vanaf fl. 5.585,- *.

ThinkPad 600X: voorzien van Mobile Pentium III-processor op 650 MHz met Intel SpeedStep-technologie De slanke, lichte ThinkPad 600X is voor de veeleisende mobiele professional. Hij is als eerste notebook in Nederland voorzien van de nieuwste Mobile Pentium III-processor op 650 MHz met Intel SpeedStep-technologie. Deze combinatie leidt tot prestaties vrijwel op desktop-niveau en optimaliseert tevens de levensduur van de accu. Een andere Nederlandse primeur heeft IBM met de standaard installatie van Windows 2000 bij een aantal modellen van de ThinkPad 600. Uiteraard is de ThinkPad 600X ook compatibel met huidige toonaangevende besturingssystemen zoals Windows 95, Window 98, Windows NT en Linux. De ThinkPad 600X-modellen zijn geprijsd vanaf fl. 7.775,- *.

Andere modellen die IBM vernieuwd heeft, zijn de ThinkPad 390X en de ThinkPad i series. De ThinkPad 390X is voorzien van het three-spindle-ontwerp, met geïntegreerde diskette-, hard disk- en cd-romdrive. De flexibele UltraBayFX biedt gebruikers de mogelijkheid het systeem af te stemmen op hun behoeften. Hiermee is de 390X -de enige in de branche met een 15-inch beeldscherm- een compleet alternatief voor de desktop. De ThinkPad i series is speciaal bestemd voor kleine bedrijven en particulieren. De modellen zijn stuk voor stuk aan te passen aan de persoonlijke smaak van de klant met optionele gekleurde covers. De ThinkPad i beschikt over Easy Launch-toetsen voor snelle toegang tot internet en Instant Audio om naar muziek te luisteren, ook als het systeem is afgesloten.

Door de introductie van de mini-notebook en de vernieuwde modellen heeft IBM de productlijn zodanig uitgebreid dat het aanbod op ieder segment in de markt afgestemd kan worden.

Alle ThinkPads vallen onder wereldwijde garantie, service en ondersteuning van IBM, inclusief Update Connector voor on-line toegang tot de meest recente stuurprogramma's en updates. Daarnaast zijn alle huidige en nieuwe modellen Windows 2000 compatibel.

* Adviesprijs exclusief BTW
Internet-gebruikers kunnen voor nadere informatie over IBM en haar producten, diensten en technologie terecht op het World Wide Web. Het adres van IBM's home page is https://www.ibm.com. Het adres van de Nederlandse IBM PSG home page is: https://www.pc.ibm.com/nl. Tevens kunt u voor meer informatie telefonisch terecht bij het IBM PC Response Centre (020 - 504 05 01). Dit persbericht en andere informatie van en over IBM is beschikbaar op NEWSdesk, het on-line IT-nieuwsnetwerk: https://www.newsdesk.com.

Voor meer informatie en fotomateriaal:
IBM Nederland N.V.
Personal Systems Group Namens IBM
Etta Pouw Ina van der Meulen
020 - 513 42 28 020 - 487 40 00
etta_pouw@nl.ibm.com ina.vandermeulen@svdt.nl

Aanvullende technische gegevens

ThinkPad 240 Model 2609-41G
Uiterst lichte en compacte mini-notebook voor iedere reiziger.
- Prijs vanaf fl. 5.585,- *

- Mobile Intel Celeron op 400 MHz

- Bright 10.4" SVGA TFT

- 64MB SDRAM, uitbreidbaar tot 192 MB

- Geïntegreerd 56K V.90 Mini-PCI-modem en alle standaard-poorten waaronder ook infrarood
- Windows 98

ThinkPad 600X Model 2645-3EG/7EG
Slanke, lichte ThinkPad voor de veeleisende mobiele professional.
- Prijs vanaf fl. 7.775,- *

- Intel Mobile Pentium III op 450MHz

- NeoMagic MagicGraph256ZX met 4MB VRAM

- 6GB Hard disk drive

- Windows 98/NT

ThinkPad 600X WorkHorse Model 2645-4EG/8EG

- Geschikt voor grote ondernemingen met een groot aantal mobiele werknemers. Met een gewicht van rond de 2,3 kg een zeer flexibel systeem. De modellen blijven negen maanden in productie zodat bij implementaties binnen grote ondernemingen consistentie in de productie kan worden gebracht.
- Prijs vanaf fl. 9.225,- *

- Intel Mobile Pentium III processor op 650MHz

- Windows 2000

ThinkPad 390X

- De meest flexibele notebook met een 15-inch scherm in de branche. Een compleet alternatief voor de desktop. De flexibele UltraBayFX biedt gebruikers de mogelijkheid het systeem af te stemmen op hun behoeften, bijvoorbeeld een tweede hard disk drive of tweede batterij.

ThinkPad 390X WorkHorse Model 2626-LOG/LNG
- Prijs vanaf fl. 7.435,- *

- Mobile Intel Pentium III-processor op 450MHz
- 14.1" XGA TFT

- 24X CD-ROM/56K

ThinkPad 390 Model 2626-MOG/MNG

- Prijs vanaf fl. 8.460,- *

- Mobile Intel Pentium III-processor op 500MHz
- 15" XGA TFT

- 12GB Hard disk drive/64MB

- 24X CD-ROM/56K

ThinkPad i-Series 1400
Speciaal bestemd voor kleine bedrijven en particulieren. Unieke punten:

1. Optionele kleurenkappen voor personalisatie (7 kleuren)
2. Instant Audio Playback (afspelen terwijl de ThinkPad uit staat!)
3. 4 gekleurde Easy Launch buttons, voor nog makkelijker toegang tot uw ThinkPad.

- Prijs model 1428 fl. 3.650,- *

- Prijs model 1448 fl. 4.425,- *

- Prijs model 1487 fl. 5.445,- *

Opties van IBM

- IBM 340MB Microdrive, voor fl. 1.225,- *, met een formaat van nog geen 61/2 centimeter² past deze in de Type II PC Card-sleuf van een notebook terwijl deze 200 maal zoveel gegevens of afbeeldingen kan bevatten als een diskette. Dankzij de kleine afmetingen en het op industriestandaards gebaseerde ontwerp is dit een goede opslag-oplossing voor de moderne mobiele gebruiker.
- Een Multi-Port USB Hub, voor fl. 385,- *, met vijf USB-poorten, plus parallelle en seriële poorten voor alle ThinkPad-modellen, industrie-notebooks en pc's met een vrije USB-poort.

* Adviesprijs exclusief BTW

Deel: ' IBM komt met ultralichte en dunne mini-notebook '