IBM Nederland

Lotus persberichten

NetObjects persberichten

FT Web Award

Tijdens een feestelijke ceremonie in London, heeft de Financial Times de corporate site van IBM uitgeroepen tot 'Large Organization Business Website of the Year'. IBM versloeg onder andere Dell, Gateway en UPS.

Experts hebben een evaluatie gehouden van 330 internationale sites, verspreid over vijf categorieën. Gekeken is naar onder andere:
* Business Transformation
In hoeverre heeft de Website bestaande bedrijfsprocessen verbeterd op gebied van klanten service, communicatie of strategische richting

* Innovatie
Het toepassen van nieuwe technologie zoals intranet sites en intelligente software pakketten

* Meetbare opbrengst
Aantoonbare financiële of andere kwantitatieve opbrengst die is voortgekomen uit het gebruik van de web site.

Waarom IBM?

ibm.com is één van de grootste en druk bezochtste sites op het Internet. De site spreid zich uit over 70 landen en is beschikbaar in 16 talen. Het is het centrale punt voor informatie, commerciële dienstverlening en ondersteuning voor 125 IBM divisies. Op de site kunnen 14.000 producten direct bij IBM gekocht worden.

Het resultaat van het herontwerp van ibm.com in de lente van 1999 was onder andere dat IBM's winstgevendheid is verbeterd dankzij de verbeterde shop functie. Na één week in het nieuwe ontwerp live te zijn geweest, was het aantal bezoekers dat de shop bezocht meer dan verdubbeld. De ShopIBM pagina's kregen 500.000 meer hits te verwerken wat tot een 400% toename van het aantal verkopen heeft geleid.

Overigens is het in Nederland nog niet mogelijk om direct bij IBM via het Internet te kopen.

Privacy Juridisch Contact

Deel: ' IBM 'Large Organization Business Website of the Year' '