IBM bereikt principeaccoord over overname van een deel van het externe data werkplekbeheer KPN

Amsterdam, 21 juli 1999 - IBM Nederland N.V. en KPN hebben een letter of intent getekend voor de overname van een deel van de externe data werkplekbeheer activiteiten van KPN-dochter Communication Solutions Nederland (CSN). De overname vindt plaats in het kader van het voorgenomen besluit van KPN om te stoppen met het zelfstandig leveren van extern data werkplekbeheer. Tevens zullen beide partijen de mogelijkheid onderzoeken een overeenkomst aan te gaan inzake data werkplekbeheer dat door IBM zal worden uitgevoerd voor klanten van KPN.

Bij de overname zijn ca. 60 KPN-medewerkers betrokken. Zij zullen in dienst treden van IBM Nederland N.V. KPN heeft IBM gekozen vanwege het feit dat de activiteiten van IBM Global Services goed aansluiten bij de over te dragen klantcontracten van KPN, en vanwege de goede toekomstperspectieven voor deze medewerkers.

Verder zal de tweede activiteit van CSN, het beheer van spraakwerkplekken, in een nieuwe businessline binnen KPN worden ondergebracht. De spraakbeheeractiviteiten zijn het afgelopen jaar sterk gegroeid en tonen zeer goede vooruitzichten.

Deel: ' IBM neemt deel externe data werkplekbeheer over van KPN '