IBS en Medius AB gaan een strategische samenwerking aan

Bedrijven bieden klanten een krachtige Workflow en Automatiseringsoplossingen

STOCKHOLM, Zweden, 20120514 -- 14 mei 2012 – International Business Systems (IBS), wereldleider op het gebied van geïntegreerde ERP en Supply Chain, heeft vandaag bekend gemaakt dat het een strategische samenwerking is aangegaan met Medius om IBS Enterprise klanten te voorzien van de laatste innovatieve workflow tools.

“Medius staat bekend om haar toonaangevend workflow oplossing Mediusflow™, een compleet workflow platform, en deze samenwerking  biedt IBS klanten de mogelijkheid om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren, automatiseren en kosten van bedrijfsprocessen te reduceren alsook een verbeterde efficiëntie in IBS Enterprise,” zegt Christian Paulsson, waarnemend Chief Executive Officer en Chief Operating Officer. “Medius klanten kunnen ook hun voordeel behalen met IBS’ Distribution Cloud oplossing door lagere IT kosten, gereduceerde bedrijfsrisico’s, snellere terugverdientijd en een grotere flexibiliteit.”

Het strategische samenwerkingsverband bestaat uit drie belangrijke onderdelen, o.a. een gezamenlijke ontwikkeling van de interface tussen Mediusflow™ en IBS Enterprise, om workflows te gebruiken  voor belangrijke bedrijfsprocessen in IBS; vervangen van IBS A/P Workflow™ door Medius’ solide Procure-2-Pay workflow oplossing; en IBS klanten te voorzien van een workflow tool die verschillende manieren van werken ondersteunt zoals web, email  en mobiele apparaten. IBS blijft de huidige installaties van IBS A/P Workflow tot en met 2015 ondersteunen.

Het Mediusflow product zal onderdeel zijn van het IBS consulting services product portfolio en biedt IBS klanten de mogelijkheid om goedkeuringsprocessen beter te sturen zodat kosten worden gereduceerd, de accuratesse wordt verbeterd en de interne controles worden versterkt.

De IBS Cloud aanbieding is een licentie in abonnementvorm die gebruik maakt van een gedeelde, gevirtualiseerde infrastructuur voor on-demand aanbod en kan uitgebreid worden naar IBS’ mobiliteits oplossing.

“Klanten die geïnteresseerd zijn om de kracht van een van de beste ERP leveranciers te combineren met een van de meest solide workflow en automatiseringssystem  in de markt hoeft niet verder te zoeken met het productaanbod uit deze samenwerking ,” zegt Per Nordling, Chief Executive Officer, Medius. “Onze gecombineerde technische  inspanning en integratie zal zeker bijdragen aan een sterke koppeling tussen een transactie gebaseerd ERP system en een proces gebaseerd workflow oplossing.

Over IBS

International Business Systems (IBS) met hoofdkantoor te Stockholm, is leider op gebied van globale geïntegreerde ERP en supply chain voorzieningen. Duizenden klanten in meer dan 40 landen vertrouwen op IBS voor eerste klasse oplossingen die enorme verbeteringen in hun activiteiten stimuleren. IBS bestuurt tevens Dynaman, een geavanceerde warehouse management oplossing, alsook Bookmaster, leider in ERP technologie voor uitgeverijen. Voor meer informatie bezoek onze website www.ibs.net.

Over Medius

Medius is een software bedrijf opgericht in 2001 te Linköping (Zweden). Medius ontwikkelt, verkoopt en implementeert MediusFlow™, standaard software om van diverse bedrijfsprocessen de workflow vast te leggen. Dit zijn processen zoals: purchase to pay (P2P), elektronische factuurafhandeling, aanvragen van verlof, klachtenafhandeling, verwerken declaraties. Medius heeft eigen kantoren in 10 landen met 200 medewerkers. Door deze kantoren en haar uitgebreide partnernetwerk is Medius in staan om wereldwijd implementaties te verzorgen en ondersteuning te bieden.

Voor meer informatie bezoek onze website: www.medius-group.nl

Deel: ' IBS en Medius AB gaan een strategische samenwerking aan '