ICL-bedrijven gaan samen in één ICL Nederland B.V.

ICL heeft in Nederland de organisatiestructuur vereenvoudigd, door de verschil-lende onderdelen samen te voegen tot één vennootschap - ICL Nederland B.V. Deze verandering volgt de lijn van de internationale concernleiding om meer duidelijkheid voor de markt te scheppen.

Door de samenvoeging houden ICL Sorbus B.V., ICL Retail Systems B.V., ICL Enterprises B.V. , ICL Networks B.V. op te bestaan. Met de fusie heeft de nieuwe onderneming, ICL Nederland B.V., alle rechten en plichten van deze afzonderlijke vennootschappen overgenomen. De directiesamenstelling blijft ongewijzigd.

De nieuwe vennootschap heeft een platte organisatieopzet van drie divisies:

1. System Integration - voor complexe integratieprojecten; ERP-systemen: logistic systems; SIAC ziekenhuis informatiesystemen; VPI facilitaire systemen; Oracle Applications; netwerkintegratie/messaging, Internet en eBusiness; PC & serverplatforms;

2. Operational Services - met de kernactiviteiten IT-beheer; Consultancy & Projects; multivendor services voor alle A-merken PC's en servers; call centres, Retail services; facility management en outsourcing;

3. Retail Systems - winkel- en verdere retailautomatisering; PoS-systemen; EFT-systemen; Precision retailing en customer related marketing; informatiezuilen en eBusiness-kiosken.

De ICL-organisatie in Maarssen omvat verder een internationaal werkend

IT Help-desk Call Centre - onderdeel van een paneuropees geschakeld netwerk voor profes-sionele ondersteuning bij hulpvragen over hardware, softwarepakketten en bedrijfs-applicaties op alle niveaus en

in vele talen.

Het huidige directieteam, verantwoordelijk voor het beleid van de respectievelijke divisies en voor de co|rdinatie van de activiteiten blijft onveranderd. Dit team bestaat uit Jeanine van der Vlist, directeur van de grootste divisie, Operational Services; Ton van den Brink, directeur van ICL Retail Systems; Erik de Vlaam, general manager van het internationale Helpdesk centre; Frank Boekel, directeur van System Integration en tevens algemeen directeur van ICL Nederland B.V.

Dick van Beusekom, public relations, ICL Nederland B.V.
Tel. 0346 598527, fax 0346 568613
E-mail: dick.van.beusekom@icl.nl