Ingezonden persbericht

1 juli 2002

IDC noemt Rational Software wederom als leider in meerdere onderdelen van de software-ontwikkelmarkt

~ Rational neemt wederom koppositie in met Rational ClearCase, Rational ClearQuest en Rational Rose ~

Rational Software heeft aangekondigd dat haar software configuratie management (SCM) oplossing, waaronder Rational® ClearCase® en Rational® ClearQuest® en haar analyse-, modelleer- en ontwerp- (AMD) oplossing, Rational Rose® door IDC tot marktleiders zijn benoemd in hun respectievelijke categorieën.

Deze resultaten zijn terug te vinden in IDC's rapport: "Worldwide Software Configuration Management Tools Forecast and Analysis, 2002-2006" (IDC 27290) en "Worldwide Analysis, Modeling, and Design Tools Forecast and Analysis, 2002-2006" (IDC 27248R). Deze rapporten zijn het resultaat van een onderzoek naar de SCM- en AMD markten en toonaangevende vendorprestaties van 2001 en bieden daarnaast een marktvoorspelling tot 2006.

Software configuratie management
Rational's SCM oplossing bleef de software configuratie management markt in 2001 domineren met een marktaandeel van 36.5%. Het marktaandeel van Rational's SCM oplossing groeide in 2001 ondanks teruglopende inkomsten in de overkoepelende SCM markt gedurende dit jaar.

"Ons onderzoek toont aan dat klanten steeds meer naar SCM tools vragen die niet alleen geïntegreerd management van levenscyclus artifacts bieden maar ook levenscyclus processen," zei Dick Heiman, IDC analist en auteur van "Worldwide Software Configuration Management Tools Forecast and Analysis, 2002-2006." "Daarom geloven we dat Rational's uitgebreide aanbod van geïntegreerde producten, suites marketingstrategie en -processen veel goeds beloven voor hun toekomstige groei."

Analyse, modelleren en ontwerp
IDC meldt ook dat Rational AMD marktleider is voor het tweede jaar op rij met een leiderschapspositie met een 'indrukwekkend' marktaandeel van 30.7% in 2001. Dit is aanzienlijk hoger dan de 8.3% die in 2001 behaald werd door het tweede bedrijf in de categorie.

"We geloven dat bedrijven blijven zoeken naar manieren om hun zakelijke doelstellingen te bereiken door betere kwaliteit applicaties in een kortere tijd te produceren," zei Rikki Kirzner, IDC analist en auteur van "Worldwide Analysis, Modeling, and Design Tools Forecast and Analysis, 2002-2006." "Daarom zullen klanten voortdurend blijven zoeken naar toonaangevende bedrijven die hen AMD oplossingen kunnen bieden met meer capaciteiten, features en functionaliteit om hen te helpen succesvol te blijven."

"We zijn verheugd dat Rational's SCM en AMD oplossingen wederom door IDC zijn genoemd als 'runaway leaders' in hun respectievelijke markten," zei Eric Schurr, chief marketing officer van Rational Software. "Onze klanten blijven hun software-ontwikkelprocessen met Rational's SCM en AMD oplossingen verbeteren en uitbreiden en deze marktresultaten zijn een indicatie van hun succes hiermee. Rational's software-ontwikkeloplossingen bevrijden projectleiders, ontwikkelaars, analisten en testers van tijdrovende activiteiten die software-ontwikkelprojecten vertragen waardoor men in staat is om sneller betere kwaliteit zakelijke applicaties en softwareproducten te creëren."

Aanvullende informatie over Rational's SCM oplossing is te vinden op: http://www.rational.com/products/scm/index.jsp.

Aanvullende informatie over Rational Rose is te vinden op: http://www.rational.com/products/rose/index.jsp.

(449 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Rational Software

Deel: ' IDC noemt Rational Software wederom als leider in meerdere onderdele.. '