Ingezonden persbericht

'Kerstboom voor één piek!'-actie brengt veel geld op voor Natuurmonumenten

IKEA SCHENKT 60.000 EURO AAN NATUURMONUMENTEN

Amsterdam, 10 januari 2012 - IKEA doneert een bedrag van 60.000 euro aan Natuurmonumenten. Dit is het totale bedrag dat IKEA in het kader van de 'Kerstboom voor één piek!'-actie aan Natuurmonumenten overhandigt. Natuurmonumenten besteedt het bedrag aan het onderhoud en herstel van verschillende natuurgebieden: van het planten van nieuwe bomen en onderhoud van bijzondere stukjes natuur tot het opleiden van vrijwilligers. Namens elke IKEA vestiging brengen storemanagers deze week een bezoek aan natuurgebieden in heel Nederland om een cheque met de lokale opbrengst te overhandigen en meteen een handje mee te helpen aan het natuurproject.

In december 2011 organiseerde IKEA de actie 'Kerstboom voor één piek!'. Klanten kregen bij aankoop van een Nordmann kerstboom van 20 euro een IKEA cadeaupas ter waarde van 19 euro. Zo hadden zij een kerstboom voor één piek! De kerstbomen vlogen in razend tempo de winkels uit. De totale opbrengst wordt verdeeld over verschillende projecten van Natuurmonumenten.

Elke IKEA vestiging spaarde voor een ander natuurgebied van Natuurmonumenten. Van 9 tot en met 13 januari brengt de storemanager van elke IKEA vestiging een bezoek aan één van de natuurgebieden. Hier overhandigen zij de cheque met daarop het bedrag dat IKEA doneert en kondigen zij de start aan van de lokale natuurprojecten van Natuurmonumenten.

Over Natuurmonumenten
Natuurmonumenten is een vereniging van meer dan 750.000 leden met één gezamenlijk doel: zorgen voor natuur in Nederland. Natuurmonumenten verwerft en beheert als sinds 1905 natuurgebieden. Dit zijn er inmiddels 355 met een gezamenlijke oppervlakte van ruim 100.000 hectare. Natuurmonumenten komt op voor natuur in Nederland. Met hart en ziel en al meer dan honderd jaar. Dat is en blijft hard nodig. Voor een leefbare toekomst van mens en natuur.

Over IKEA
IKEA is in 1943 door Ingvar Kamprad als eenmanszaak in Zweden opgericht en inmiddels uitgegroeid tot een wereldonderneming. Op dit moment zijn er 328 IKEA woonwarenhuizen in 39 landen. IKEA biedt functionele en mooi ontworpen meubels en woonaccessoires tegen lage prijzen, zodat de meeste mensen ze kunnen betalen. IKEA maakt in de dagelijkse bedrijfsvoering gebruik van milieuvriendelijke mogelijkheden en ondersteunt op structurele basis initiatieven die goed zijn voor bijvoorbeeld kinderen en het milieu. In Nederland heeft IKEA 12 vestigingen: in Amersfoort, Amsterdam, Barendrecht, Breda, Delft, Duiven, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo en Utrecht.

- EINDE PERSBERICHT -

Noot aan de redactie (niet voor publicatie):
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

IKEA: Mark Ogertschnig, Corporate Communications Manager Telefoon: (020) 564 38 88, e-mail: publicrelations.nl@IKEA.com www.IKEA.nl

Natuurmonumenten: Marlous van 't Pad Bosch, persvoorlichter Telefoon: 035-6559202 of 06-52525645, e-mail: m.vantpadbosch@natuurmonumenten.nl www.natuurmonumenten.nl

Beeldmateriaal is vrij van publicatierechten t.b.v. redactioneel gebruik o.v.v. © Photo Republic.

Deel: ' IKEA schenkt 60.000 euro aan Natuurmonumenten '