Persbericht:

EINDHOVEN/BILTHOVEN, 4 februari 1999. Ilse Publishing BV en TakeitNow.com bundelen krachten op e-commerce-gebied door integratie computerwinkel TakeitNow.com in de Ilse site. TakeitNow.com bereikt in de tweede helft van januari al NLG 27.000 omzet. Ilse - de aanbieder van de meest geraadpleegde Nederlandse zoekmachine op internet - en TakeitNow.com brengen vandaag een co-branded versie uit van de goedlopende Nederlandse computerwinkel van TakeitNow.com, die op 14 januari dit jaar geïntroduceerd is op internet/Het Net en veel aandacht trok vanwege haar zeer lage prijzen (zie https://www.takeitnow.nl/). De samenwerking moet leiden tot een versterking van de positie van Ilse als winkelcentrum en versnelling van de groei van TakeitNow.com op de Nederlandse markt. Een uitbreiding van de samenwerking naar Vlaanderen, waar Ilse ook aanwezig is met de site https://www.Ilse.be/ is in voorbereiding. Uitbreiding van de samenwerking naar de andere Europese landen - Duitsland, Frankrijk, en Luxemburg - waar TakeitNow.com voor het eind van dit jaar haar computerwinkel ook gaat introduceren, wordt onderzocht.

Ilse is de eerste en meest succesvolle Nederlandse zoekmachine en index (https://www.Ilse.nl/), die volgens onafhankelijke peilingen behoort tot de top 3 van meest bezochte sites van Nederland. Dagelijks zijn er meer dan
150.000 bezoekers op haar Nederlandse site. Ilse bestaat als onafhankelijke internetonderneming sinds 1996. De Ilse sites hebben een gezamelijk bereik van bijna 50% van de Nederlandse internetgebruikers volgens een peiling van Multiscope van december vorig jaar. Het grote bereik en de sterke binding met haar bezoekers maken van Ilse een goed platform voor e-commerce. Ilse gaat dan ook intensief samenwerken met vooruitstrevende online winkels en TakeitNow.com is de eerste. Uiteindelijk moet dit leiden tot een Ilse Winkelcentrum. Om de navigatie op de site beter te maken zijn er begin deze week een aantal aanpassingen gemaakt. De vernieuwing van de rubrieken in 'de internet gids' heeft onmiddelijk geleid tot 30 procent meer bezoek in dit onderdeel van de site. Op dit moment zijn via Ilse websites, e-mail-adressen, auto's, banen en sinds vandaag ook computers te vinden. De Ilse chat site (https://www.chat.nl/) is met 140.000 geregistreerde gebruikers een van de grootste en sterkste communities van Internettend Nederland. Sinds december 1998 publiceert Ilse in samenwerking met Uilenstein uitgeverij een tijdschrift, 'ilse internetgids'. Dit tijdsschrift heeft een oplage van 25.000 en behoort daarmee tot de belangrijkste internetbladen in Nederland. De lijst van diensten zal binnenkort weer worden uitgebreid. Ilse België is begin 1998 gelanceerd in samenwerking met Planet Internet Belgie en heeft daar inmiddels vaste grond onder de voeten gekregen.

TakeitNow.com introduceerde op 14 januari dit jaar haar Nederlandse webwinkel voor computers en gerelateerde producten. TakeitNow.com werkt nauw samen met Computer 2000 als logistieke partner. Door opeenvolgende, stapsgewijze prijsverlagingen heeft TakeitNow.com de aanval gezocht in de pc-branche, waardoor haar site een overweldigend goede ontvangst kreeg. In de tweede helft van de introductiemaand ontving TakeitNow.com ruim 15.000 bezoekers, en werden er al direct 64 bestellingen geplaatst, in omvang variërend van NLG 50 tot NLG 7000. Met een omzet van NLG 27.000 is de tweede helft van januari ver boven verwachting afgesloten. De gemiddelde ordergrootte is NLG 420. De laatste dag van de maand januari bereikte de dagomzet tevens een piekwaarde van NLG 7000. Op basis van de positievere resultaten wordt nu uitgegaan van een jaaromzet in 1999 van NLG 6 miljoen. De gerealiseerde samenwerking met Ilse en de opening van een uitgebreide consumentenwinkel in maart dit jaar zal de verwachte versnelling van de groei gaan opleveren. Er wordt gestreefd naar een beursintroductie binnen twee jaar.

Een van de unieke voordelen van TakeitNow.com is dat de prijzen lager liggen dan gebruikelijk in de Nederlandse computermarkt. Andere unieke voordelen van TakeitNow.com zijn: de meest uitgebreide online catalogus met 20.000 artikelen, efficiënte bestelling, snelle en interactieve customer service, en 24 uur per dag & 7 dagen per week beschikbaarheid. Een competitief voordeel van TakeitNow.com is haar innovatiesnelheid: in slechts anderhalve maand tijd werd met behulp van standaardcomponenten de eerste versie van de webwinkel samengesteld. De introductie eind januari van een web referral-programma is een voorbeeld van het innovatievermogen van TakeitNow.com. Het web referral-programma stelt web masters/site owners in staat om mee te verdienen aan de bestellingen die door hun bezoekers in de webwinkel van TakeitNow.com geplaatst worden en draagt nu al duidelijk bij aan de groei van het bezoek aan de webwinkel.

De cobranded shop vindt u op: https://www.ilse.nl/?COMMAND=frame;FRAME=tin

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

merien@ilse.nl, tel 040-2468739 (Ilse Publishing BV: Merien ten Houten)

info@takeitnow.nl (TakeitNow.com: Anton Jurgens, communicatie)

Deel: ' Ilse en Take IT Now starten winkel '