iMac DV Special Edition uitgeroepen tot ³Editing Product of the Year²

Voor de Nederlandse markt

iMac DV Special Edition uitgeroepen tot
³Editing Product of the Year²

Bunnik, 27 maart 2000 - De iMac DV Special Edition van Apple is afgelopen vrijdag tijdens de uitreiking van de Media Totaal Awards in het Kurhaus in Scheveningen uitgeroepen tot ³Editing Product of the Year². De Media Total Awards zijn een initiatief van het tijdschrift Multi Media Totaal en worden jaarlijks toegekend aan producten die een toegevoegde waarde bieden op het gebied van multimedia.

In haar oordeel over de iMac DV Special Edition benadrukte de jury het gebruiksvriendelijke karakter van iMovie: ³Het succesvolle ŒiMac¹-concept in een verrassend montage-jasje. Het altijd weer moeizame proces van montage-kaarten inbouwen, is niet nodig. De Apple iMac DV ŒSpecial Edition¹ is immers standaard voorzien van het simpelste en tegelijkertijd effectiefste montage-programma dat op dit moment op de markt verkrijgbaar is, ŒiMovie¹, dat net als het besturingssysteem van de ŒiMac¹ volledig gebaseerd is op Œdrag & drop¹. De aanwezigheid van twee USB-poorten, alsmede iLink, maken het aansluiten van randapparatuur tot het bekende Œfluitje-van-een-cent¹.²

³De bekroning van de iMac met deze prijs bevestigt onze overtuiging dat videomontage ook voor consumenten een aantrekkelijk optie is², aldus Ton van Garderen, general manager van Apple Computer Benelux. ³Met het leveren van iMovie op de iMac hebben we de consument nog meer tools in handen willen geven die het gebruik van de iMac nog leuker maken.²

De iMac is verkrijgbaar bij The Apple Store (www.apple.com/nlstore) en geautoriseerde Apple Resellers.

© 2000 Apple. Alle rechten voorbehouden. Apple, het Apple logo, Macintosh en Mac OS zijn gedeponeerde handelsmerken van Apple. Final Cut Pro, Power Mac, QuickTime, The Apple Store en Velocity Engine zijn handelsmerken van Apple. Overige product- en bedrijfsnamen kunnen handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken zijn van andere bedrijven en worden bij deze erkend.

Apple
Apple gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple zet zich nu in om de beste personal computer ervaring te bezorgen aan studenten, docenten en creatieve professionals over de hele wereld en dit met Apple's innovatieve apparatuur, programmatuur en Internetdiensten.
Websites van Apple:
Voor informatie over Apple: https://www.apple.com
Voor informatie over Apple Benelux: https://www.apple.com/nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: https://www.apple.com/pr
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Steven Van den Eynde
Outsource, Marketing & Communications