iMAC en Apple G3 nu met directe aansluiting op Umax-scanner

Hoofddorp, maart 1999 -- UMAX Europe BV, wereldleider op het gebied van scantechnologie, heeft vandaag bekendgemaakt dat de VistaScan 3.1, scannerdriver voor de Astra 1220U, nu in de Mac OS 8.5 voor Macintosh-systemen is geïntegreerd. Dat betekent dat gebruikers van iMac- of Apple G3-computer een directe aansluiting met de Umax Astra 1220U tot stand kunnen brengen door de drivers rechtstreeks vanaf de Mac OS 8.5 CD-ROM te installeren.

UMAX is een bekende merknaam op de Macintosh-markt, met name omdat op die markt veel UMAX-flatbed-kleurenscanners worden gebruikt. Volgens James Wu, Product Marketing Manager van Umax Europe "heeft UMAX een zeer sterk team van medewerkers dat de software voor het Macintosh-platform ontwikkelt. Hierdoor zijn wij in staat geweest de Astra 1220U met de Mac-compatibele USB-interface op hetzelfde moment af te leveren dat Apple bekendmaakte dat zij de USB-interface op de markt ging brengen. Wij zijn de eerste producent die een USB-compatibele scanner op de markt brengt die de iMac ondersteunt en wij laten daarmee zien dat we groot belang hechten aan het Macintosh-platform. Door de Umax-drivers in het nieuwe Macintosh-besturingssysteem te integreren, onderstreept Apple dit belang nog eens extra."

Astra 1220U

De Astra 1220U ondersteunt niet alleen de iMac of USB-compatibele Macintosh-systemen maar ook ook PC's die draaien onder Microsoft Windows 95 of 98. Door de USB-interface voor eenvoudige plug-and-play-installatie en compatibiliteit met zowel Macintosh- als PC-systemen biedt de Astra-1220U kleine bedrijven en particulieren een kwalitatief hoogwaardige scanoplossing voor een zeer betaalbare prijs. De Astra 1220U biedt de gebruiker 36-bitskleurenkwaliteit op basis van BET (Bit Enhancement Technology), een technologie waar UMAX octrooi op heeft. De scanner heeft een optische resolutie van 600 x 1200 dpi, die uitgebreid kan worden tot maximaal 9600 x 9600, met een één-run scanprocedure voor snelheid en optimale kleurenbalans.

Uitgebreide software

In de scanner zijn uitgebreide softwaremogelijkheden ingebouwd, waardoor aan alle scanbehoeften kan worden voldaan. De gebruiker kan foto's in websites, persoonlijke kaartjes en agenda's opnemen met behulp van de bekroonde Adobe PhotoDeluxe-software. Ook omvat de Astra 1220 Presto! Pagemaker van NewSoft voor volledig documentbeheer en Caere Omnipage LE en Recognita Standard OCR voor optische tekenherkenning.

De Astra 1220U is volledig TWAIN-compatibel en maakt gebruik van de UMAX VistaScan-driver, die enerzijds bijzonder gebruikersvriendelijk is voor beginners en anderzijds uitgebreide mogelijkheden biedt voor de meer ervaren gebruikers, die zoveel mogelijk invloed willen uitoefenen op de scanomgeving. Met de UMAX Copy Utility kunnen documenten direct naar een printer worden gescand, waarbij de scanner verandert in een zwart/wit of kleurenkopieermachine.

UMAX DATA SYSTEMEN

Umax, opgericht in 1988, is een leidinggevende onderneming op het gebied van het ontwerp en de verkoop van een zeer uitgebreid assortiment scanproducten. De onderneming handhaaft haar leidinggevende positie op de imagingmarkt met een zeer gevarieerd aanbod aan desktop-scanners. In de Verenigde Staten heeft UMAX volgens IDC, Infotrends en PC Data 1998 het grootste marktaandeel in de scannermarkt. Alle producten worden via het retailkanaal aangeboden. Het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Hoofddorp. Daarnaast heeft Umax vestigingen in de Verenigde Staten, Duitsland en Azië.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Umax Europe: Perscontacten:

Dhr. Tonko de Wit, Mills Hughes & Partners

European Marketing Manager Serge van Rooij

Tel: 020-5000600, Tel: 040-2110110,

Fax: 020-5000690 Fax: 040-2110375

E-mail:sales@umax.nl E-mail:serge@mills-advertising.com

Website: www.mills-advertising.com

Astra 1220 U - Specificaties

Optische resolutie 600 x 1200 dpi

Maximum resolutie 9600 x 9600 dpi

Maximum scanoppervlak 8.5" x 11.7"

Scannertype Eén-run kleuren-CCD

Scansnelheid

Lijnillustraties / Grijsschaal 6ms/lijn

Kleur 18ms/lijn

Kleurenmodus 36-bit met BET

Grijsmodus 12-bit met BET

Lijnillustratiemodus 1-bit

Highlight/schaduw 256 stappen

Helderheid/contrast +/-100%

Interface USB (Universal Serial Bus)

Lichtbron Koude kathodelamp

Vermogen

Spanning 12V DC via stroomadapter

Stroomopname Max. 12W

Vochtigheid 10 - 85%, geen condensatie

Afmetingen 471 x 312 x 99 mm

Netto gewicht 3,65 kg

Veiligheid en EMI UL, TUV, CSA, FCC, CE, CNS

Optionele apparatuur Transparentie-adapter, UTA-3A

Besturingssysteem Windows 95, 98, NT/ Mac OS

De specificaties kunnen zonder voorafgaande bekendmaking worden gewijzigd.

Deel: ' iMAC en Apple G3 nu met directe aansluiting op Umax-scanner '