Ingezonden persbericht

imediate vervult sleutelrol in grote campagne sns bank

HILVERSUM, 01-10-2001 - -

Door haar netwerk in de entertainmentindustrie in te schakelen en de kennis van nieuwe HyperCD® technologie te koppelen aan marketinginzichten heeft iMediate een bepalende rol gespeeld bij de grote campagne die de SNS bank deze week gestart is om meer consumenten aan te zetten bij haar tot internet banking over te gaan.

iMediate in Hilversum is allang niet meer louter vakbladuitgever (van o.m. het entertainmentvakblad Muziek en Beeld). De bijdrage die het bedrijf geleverd heeft aan het Starmaker-project en het concipiëren en vervolgens bouwen van de website muziek-20daagse.nl zijn daar recente bewijzen van. iMediate heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld tot een communicatiebureau dat een uitgebreid netwerk in de entertainmentindustrie koppelt aan brede ervaring op het gebied van conceptontwikkeling, redactie en productie van aan entertainment gerelateerde communicatieconcepten via alle mediatypen.

Profijtelijke joint promotie
De SNS bank wil de komende maanden zo'n 100.000 bestaande klanten zien over te halen om bij haar over te gaan op internet-bankieren. In de actie wordt gebruik gemaakt van de HyperCD®-techniek; de marketingrechten voor deze Amerikaanse technologie zijn in handen van WôW uit Ede en iMediate is de exclusieve producent ervan. De content die de grote aantrekkingskracht op de doelgroep moet uitoefenen is van Volumia!, dus van platenmaatschappij BMG.

Ook HetNet
iMediate is erin geslaagd de invulling van de marketingstrategie van de SNS bank te sturen in de richting van en te koppelen aan die content; tegelijkertijd creëerde zij zo een aantrekkelijke mogelijkheid voor BMG om door middel van deze actie een nieuw publiek aan te boren voor Volumia! En zo leidde iMediate's positionering en haar kennis van marketingcommunicatie en technologie tot een spraakmakende joint promotie. Een samenwerking die nog een extra dimensie kreeg doordat iMediate ook HetNet hierin betrok: op de HyperCD wordt een abonnement op deze provider aangeboden.

De uitgeverij en digitale studio IMediate uit Hilversum is de preffered partner van WôW voor producties van een HyperCD®. Eric Luteijn is mede werkzaam voor iMediate. iMediate is een business to business bedrijf dat entertainment informatie exploiteert door middel van vakuitgaven een divers aantal communicatie uitgaven. Het vakblad Muziek en Beeld is hiervan met haar 25 jarige bestaan het meest bekend. Bij iMediate werken 27 personen.

WôW Catching Promotools uit Ede bezit de Benelux licentierechten voor HyperCD® en heeft in maart 2001 de eerste Nederlandse HyperCD® productie verzorgd voor de platenmaatschappij BMG. Dit was voor de populaire band Westlife. Daarnaast heeft WôW promotionele cd-rom en internet concepten gemaakt voor o.a. Renault, Amstel en Phillip Morris. WôW is opgericht door Eric Luteijn en er werken twee personen. Het is gelieerd met het full service reclamebureau Total Creation in Ede waar 35 personen werkzaam zijn.

Deel: ' Imediate vervult sleutelrol in grote campagne SNS Bank '