Persbericht

SUCCESVOLLE IMPLEMENTATIE VAN DATASTREAM MP5i(tm) ENTERPRISE ASSET MANAGEMENT SOFTWARE BIJ SLOVNAFT RAFFINADERIJ

Voor gebruik via Internet geoptimaliseerde Enterprise Asset Management Software MP5i succesvol geïmplementeerd voor 250 gebruikers met integratie naar Oracle Applications 11

ROTTERDAM/GREENVILLE, S.C., 6 MAART 2000 - Datastream Systems B.V. te Rotterdam (NASDAQ: DSTM) kondigt vandaag de afronding aan van een 18 maanden durende installatie van het MP5i Enterprise Asset Management systeem bij Slovnaft a.s., de grootste olie- en gasmaatschappij in Slowakije. De installatie omvat een MP5i-netwerk voor 250 gebruikers in vijf fabrieken en de complete integratie van Oracle* Applications 11. Door gebruik te maken van de open systeemarchitectuur heeft men MP5i nu kunnen koppelen aan Slovnaft's bestaande Oracle bedrijfssystemen, waaronder General Ledger, Accounts Payable en Fixed Assets.

Slovnaft, de grootste oliemaatschappij in Slowakije, gebruikt MP5i voor het beheer van haar kritische bedrijfsmiddelen voor de verwerking van ruwe olie, de raffinage en de productie van kunststoffen, asfalt, smeermiddelen, petrochemische producten en gebruiksgoederen. Verder gebruikt men MP5i voor aanvullende faciliteiten zoals afvalwaterbehandeling en spoorwegfaciliteiten. MP5i zal ook een belangrijke rol gaan spelen in Slovnaft's Environmental Fuel Project Apollo (EFPA). EFPA is een recent afgerond, innovatief programma dat is ontwikkeld voor het verhogen van de conversieratio van de raffinaderij en het maximaliseren van de productie van producten met een hoge toegevoegde waarde (voornamelijk motorbrandstoffen) door zware stookolie te laten expanderen en tegelijk het milieu minder te belasten.
EFPA is een project van 526 miljoen dollar, ontwikkeld om Slovnaft te laten voldoen aan de huidige en toekomstige milieueisen die de Europese Unie stelt aan brandstoffen voor motoren.

"Het installeren van het MP5i systeem binnen onze faciliteiten is een belangrijke stap voorwaarts wat betreft het verbeteren van het beheer van onze bedrijfsmiddelen voor zowel productie en alles daar omheen. Datastream had de expertise in huis om een succesvolle implementatie uit te voeren," zegt Jan Kavec, vice president productie van Slovnaft. "Slovnaft had een volledig functionele oplossing nodig voor het beheer van haar kapitaalgoederen. Deze oplossing moest binnen een acceptabele periode en een redelijk budget gerealiseerd kunnen worden. MP5i bood ons een gestroomlijnde, allesomvattende oplossing. Bovendien leverde Datastream, met de hulp van haar distributeur INSEKO a.s., het enige product dat beschikbaar was in de Slowaakse taal en dat ook nog lokaal geïmplementeerd en technisch ondersteund kon worden."

"Het MP5i Enterprise Asset Management systeem is breed geaccepteerd door kapitaalintensieve industrieën zoals de olie- en gaswereld. Dit vanwege de uitstekende beheermogelijkheden voor kapitaalgoederen van dit systeem en de open structuur ervan," zegt Larry Blackwell, president en CEO van Datastream. "Omdat MP5i een makkelijk aanpasbaar systeem is, profiteren complexe organisaties zoals Slovnaft van een zeer complete standaardoplossing en maakt het kostbaar maatwerk overbodig. De Slovnaft installatie bewijst ons vermogen om kwaliteitsoplossingen te bieden aan bedrijven die op zoek zijn naar een totaaloplossing voor het beheer van hun bedrijfsmiddelen en dit zien als een essentieel onderdeel van hun totale bedrijfsstrategie."

Over MP5i
MP5i is het eerste, volledig op het Web gebaseerde systeem voor Enterprise Asset Management (EAM). MP5i is ontworpen met de Oracle* Developer/2000* toolset en gebruikt een n-tier structuur die bestaat uit een database server, een applicatieserver en -cliënt. De Oracle technologie levert Java applets aan de cliënt om complete functionaliteit via een browser interface te verzorgen. MP5i gaat uit van een open systeemarchitectuur die een snelle integratie toelaat met andere softwareapplicaties zoals Enterprise Resource Planning (ERP), financieel management, document management and production controls.

Over Slovnaft a.s.
Slovnaft a.s. is opgericht in 1895 en het grootste olieverwerkende en petrochemische bedrijf in de Slowaakse Republiek. Het bedrijf verwerkt ruwe olie tot verschillende eindproducten, variërend van petroleum tot petrochemische producten. De onderneming is ook de grootste aanbieder van petroleumproducten op de Slowaakse markt. Slovnaft heeft ook verkooppunten in Tsjechië, Polen en de Oekraïne. Het bedrijf is geprivatiseerd tussen 1992 en 1995. Slovnaft's productengamma omvat brandstof voor de automotive sector en vliegtuigen, smeermiddelen, stookoliën, asfalt, kunststof en petrochemische producten.

Over Datastream Systems, Inc.
Datastream Systems (NASDAQ:DSTM) helpt de efficiency bij bedrijven te verbeteren met behulp van intelligente Enterprise Asset Management-systemen en inkoopfunctionaliteit voor het on line inkopen van technische materialen. De producten en diensten van Datastream helpen bedrijven uit allerlei sectoren in 129 landen. Onder deze klanten bevindt zich zo'n 60% van de Fortune 500. Verminderen van stilstand, verminderen van onderhoud en onderhoudskosten en uiteindelijk het stroomlijnen van het industriële inkoopproces zijn het doel. Wereldwijd heeft Datastream meer dan 50.000 systemen verkocht, wat in aantallen staat voor meer dan 55 procent marktaandeel in de CMMS/EAM-markt. Datastreams iProcureTM-netwerk, te vinden op www.iProcure.com, biedt inkoopmogelijkheden voor de industriële markt.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Datastream Systems B.V., Bert Verplancke, tel 010-206 47 11, email: hverplancke@dstm.nl
of
Sterk Werk Communicatie B.V., Harry Scholte, tel 010-4567849, email: harry.scholte@sterkwerk.nl

Deel: ' Implementatie Datastream MP5i bij Slovnaft raffinaderij '