In drie denkstappen naar effectieve teksten


Praktische methode voor effectief communiceren in een bijzonder, digitaal product

RODEN, 20121127 -- Wie regelmatig worstelt met teksten, vindt in ‘De Drie Denkstappen’ een praktisch hulpmiddel om tot sterke, effectieve teksten te komen. Het gaat hierbij om alle soorten zakelijke teksten: e-mails, offertes, (sollicitatie)brieven, rapporten, webteksten, uitnodigingen, tweets, profielteksten, scripties, beleidsplannen, nieuwsbrieven, blogs …

Besparing van tijd en geld voor professionals en studenten
Toepassing van de methode leidt tot een efficiënter schrijfproces en daarmee tot meer effect van communicatie. Dit levert in veel situaties een besparing op van tijd en geld. De belangrijkste theorie over communicatie is samengevat in de methode.

‘De Drie Denkstappen’ zijn overzichtelijk vastgelegd in een schema op één A4 en een digitaal werkblad. Denken en schrijven volgens deze methode is zinvol voor iedereen die als professional, vrijwilliger of student regelmatig worstelt met woorden en zinnen.

Een eindeloos, digitaal product
De methode ‘De Drie Denkstappen’ is uitvoerig beschreven in een bijzonder digitaal product. BOEKZONDEREIND is een cursus met voorbeeldteksten en oefeningen, die zich elk half jaar uitbreidt. Het bijzondere aan het product is, dat eenmalige aanschaf voor € 50,- exclusief BTW goed is voor een eindeloos, persoonlijk abonnement. Zonder verdere verplichtingen of betalingen ontvangt de koper, zolang zijn naam en e-mailadres op de lijst staan:
  • elk half jaar een nieuwe versie
  • aanvullend cursusmateriaal in de digitale leeromgeving
  • uitgewerkte praktijkvoorbeelden
  • veelvoorkomende tekstproblemen met oplossingen
  • korting van € 50,- op een ‘live’ training (bit.ly/datumenplaats) van de bedenker
  • elke maand een korte praktische schrijftip
Praktische toepasbaarheid
De waarde van ‘De Drie Denkstappen’ zit in de eenvoud en de gestructureerde aanpak. Schrijven kunnen we allemaal. Beter schrijven ook. Zeker met behulp van deze unieke methode.

“Toevallig stuitte ik tijdens een rondje surfen op internet op BOEKZONDEREIND. Nadat ik deze digitale schrijftraining gekocht en gelezen had, besloot ik de methode ‘De Drie Denkstappen’ uit te proberen. Ik merkte dat de drie denkstappen het schrijven makkelijker maken. Ik kreeg meer ideeën voor originele invalshoeken. De inhoud kon ik kort en bondig houden.”
(Bron: https://www.consonante.nl/testimonials/)


Kennismaken met ‘De Drie Denkstappen’
Wie de kracht van woorden erkent, heeft met ‘De Drie Denkstappen’ een hulpmiddel in handen van blijvende waarde. Kennismaken met de methode kan op verschillende manieren:
  • aanschaf van BOEKZONDEREIND via www.boekzondereind.nl
  • deelname aan een ‘live’ Training Drie Denkstappen  van één dagdeel (kosten € 145,- exclusief BTW, maar inclusief BOEKZONDEREIND)
  • gratis abonnement op de maandelijkse schrijftips via bit.ly/gratistips 
Schrijven belangrijk voor iedereen in de wereld
Vanuit de overtuiging dat ‘sterke teksten het leven leuker, makkelijker en succesvoller maken’ is de bedenker van ‘De Drie Denkstappen’, Marian Stoppelenburg, met haar bedrijf Consonante Communicatie sponsor van Save the Children. 10% van de omzet van BOEKZONDEREIND én van de trainingen gaat via deze internationale kinderrechtenorganisatie naar het schrijfonderwijs in ontwikkelingslanden. Een video op YouTube (https://youtu.be/9EDqq4HAKXM) laat dat zien in één minuut en 21 seconden.

Meer informatie: www.consonante.nl

Consonante Communicatie is gespecialiseerd in strategie, tekst en schrijftraining.
Eigenaar: Marian Stoppelenburg, https://nl.linkedin.com/in/marianstoppelenburg


Deel: ' In drie denkstappen naar effectieve teksten '




Lees ook