Industrile Samenwerking Biardo survival suits BV & FIR-TEX Ltd

Overlevingspakken gevoerd met FIR-TEX

HEEMSKERK, 20101102 -- Biardo gaat industrieel samenwerken met FIR-TEX. Enige maanden geleden las Frans Meeuwissen, de directeur van Biardo in een autosportpublikatie dat het Red Bull Racing F1 team FIR-TEX gebruikt. Het artikel greep hem vooral aan gezien het resultaat en de prestatieverbetering van mensen die FIR-TEX dragen. Biardo levert overlevingspakken aan de offshore industrie o.a. voor mensen die met een helikopter naar en van de boor- en productielokatie in de Noordzee worden gebracht.

De overlevingspakken hebben tot doel, indien een dergelijke helikopter onverhoopt crashed, de inzittende een overlevingskans te bieden in het koude Noordzeewater. De pakken worden gemaakt van een speciale samensteling van Gore Tex. Daaronder wordt een z.g. thermovoering gedragen om de passagier warmer te houden.

In hun allernieuwste lijn van overlevingspakken is in die thermoliner nu ook een gedeelte van FIR-TEX voorzien.

Het idee van Biardo om met FIR-TEX in zee te gaan was direct overduidelijk: FIR-TEX zorgt ervoor dat de passagier meer energie en warmte krijgt, vooral ook vasthoudt en benut, in geval van een ongeluk met de helikopter.
Deze extra energie verhoogt natuurlijk de overlevingskans van het slachtoffer. Ook verhoogt FIR-TEX het concentratievermogen en kan men zo helderder denken en meer kracht opbrengen om positief te blijven tijdens een reddingsactie.

FIR-TEX Benelux, exclusief distributeur, Bernd Gerson Lohman, is erg blij met de samenwerking met Biardo omdat het eens te meer onderstreept dat FIR-TEX een hoogwaardig, revolutionair textiel is, welke doormiddel van een mineralen-coating de verre infrarood filtert uit de thermische energie welke ons lichaam van nature verlaat, om deze vervolgens terug het lichaam in te kaatsen. Een van de grote effecten wat dit met zich mee brengt is het optimaliseren van de micro-bloedcirculatie, waarmee de algemene prestatie van het lichaam aanzienlijk wordt verbeterd.

Deel: ' Industrile Samenwerking Biardo survival suits BV & FIR-TEX Ltd '